وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

حمایت از معافیت مالیاتی مراکز مشاوره ازدواج/ لزوم شناسایی ظرفیت ها، قبل از اجباری شدن مشاوره ازدواج/ حمایت دولت از دفاتر مشاوره ازدواج که از کرونا آسیب دیدند

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۳۸۴۵
حمایت از معافیت مالیاتی مراکز مشاوره ازدواج/ لزوم شناسایی ظرفیت ها، قبل از اجباری شدن مشاوره ازدواج/ حمایت دولت از دفاتر مشاوره ازدواج که از کرونا آسیب دیدند
مسعود سلطانی فر با اشاره بر لزوم معافیت مالیاتی مراکز مشاوره ازدواج گفت: قدم اول قانون اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج ایجاد یک شورای هماهنگی بین کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهایی است که متولی تاسیس مراکز مشاوره هستند تا ظرفیت ها را شناسایی کنیم و هماهنگی در روش ها، گزینش ها، محتواها و مسائل مالی به وجود بیاوریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در نشست صمیمانه با اعضای کمیته علمی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده گفت: هر جامعه ای که می‌خواهد مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند باید نهادها و بنیادهای مهم خود را تحکیم بخشد که خانواده یکی از مهم ترین آنهاست و اگر ما تلاش کنیم بنیان های شکل گیری خانواده تقویت شود و شرایطی به وجود بیاوریم که ازدواج ها کمتر منجر به طلاق شوند تاثیر آن را در پیشرفت جامعه و کشور خود خواهیم دید.

او افزود: متاسفانه در سال های اخیر آمار طلاق نگران کننده شده است به گونه ای که در شهرهای بزرگ از هر 4 ازدواج 3 مورد منجر به طلاق می شود که این اتفاق باعث گرفتاری منابع مالی و معنوی کشور می شود.

سلطانی فر تصریح کرد: تلاش ما این است بتوانیم تعداد دفاتر مشاوره ازدواج را افزایش دهیم و در کنار آن کیفیت را هم ارتقا دهیم به همین جهت در سال 93 که تنها 20 دفتر مشاوره ازدواج تحت پوشش وزارتخانه ما قرار داشت را به 350 مرکز رساندیم و این تعداد تا پایان دولت به بیش از 500 دفتر می‌رسد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: درمورد اجباری شدن مشاوره های پیش از ازدواج شرط اصلی این است که وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهزیستی ظرفیت ارائه مشاوره به تمام جوانان در شرف ازدواج را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 هزار ازدواج در سال داریم ، افزود: باید بسنجیم که اگر اجباری شدن مشاوره به قانون تبدیل شود می‌توانیم این تعداد ازدواج را تحت پوشش قرار دهیم یا خیر بنابراین عدم ظرفیت نباید باعث اجرایی نشدن قانون شود.

سلطانی فر ادامه داد: غیر از داشتن ظرفیت لازم، ملاحظات فرهنگی و قومی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که همه ازدواج ها در شهرها نیستند بلکه تعداد زیادی از آنها در روستاها، مناطق محروم، مناطق مرزی و عشایری اتفاق می‌افتد به همین دلیل شاید بسیاری از جوانان این قشر رغبتی به مراجعه به مشاور و حتی توانایی پرداخت هزینه و مراجعه به شهر را نداشته باشند.

او تاکید کرد: مشاوره های پیش از ازدواج نباید به گونه ای باشد که مردم فقط عقد شرعی کنند و از ثبت آن خوداری کنند زیرا در صورت وقوع چنین اتفاقی، مشکلات حقوقی فراوانی به وجود می آید.

سلطانی فر گفت: قدم اول ایجاد یک شورای هماهنگی بین کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهایی است  که متولی تاسیس مراکز مشاوره هستند تا ظرفیت ها را شناسایی کنیم و هماهنگی در روش ها، گزینش ها، محتواها و مسائل مالی به وجود بیاوریم.

او عنوان کرد: بنده با کلیت اجباری شدن مشاوره های پیش از ازدواج موافق هستم اما باید به نحوی این کار انجام شود که قابل اجرا باشد یعنی یک شورا تشکیل داده شود تا هماهنگی به وجود آید و حرف ها و نظارت ها یکسان شود تا بعدا لایحه ای تدوین و برای قانون شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت همه مشاغلی که از کرونا آسیب دیدند تحت پوشش قرار داده و به آنها وام و تسهیلات ارزان قیمت می‌دهد که حتما در جلسات آتی کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا خسارتی که به دفاتر مشاوره وارد شده را عنوان می‌کنم تا انشاالله حمایت ها شامل این قشر هم شود.

او در پایان بیان کرد: اعتقادم بر معافیت مالیاتی مراکز مشاوره ازدواج  است و حتما در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم آن را عنوان می کنم تا دفاتر از مالیات معاف شوند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز