اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۹:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۳۹۲۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

ارائه خدمات مشاوره به کارگرانی که قصد ازدواج دارند/ خانواده‌های کادر درمان در معرض آسیب‌های روانی شدید هستند/ ارائه چهار جلسه رایگان مشاوره به جوانان

محمدمهدی تندگویان گفت: ردیف اعتباری برای دفاتر تخصصی مشاوره ازدواج تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده ایم تا جوانان بتوانند از 4 جلسه مشاوره رایگان بهره مند شوند.

وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

حمایت از معافیت مالیاتی مراکز مشاوره ازدواج/ لزوم شناسایی ظرفیت ها، قبل از اجباری شدن مشاوره ازدواج/ حمایت دولت از دفاتر مشاوره ازدواج که از کرونا آسیب دیدند

مسعود سلطانی فر با اشاره بر لزوم معافیت مالیاتی مراکز مشاوره ازدواج گفت: قدم اول قانون اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج ایجاد یک شورای هماهنگی بین کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهایی است که متولی تاسیس مراکز مشاوره هستند تا ظرفیت ها را شناسایی کنیم و هماهنگی در روش ها، گزینش ها، محتواها و مسائل مالی به وجود بیاوریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان:

علت آتش سوزی مشخص شد/ آتش سوزی در جبهه غربی توسکستان ادامه دارد/گونه های جانوری آسیب ندیدند/ ارتش به کمک اطفا حریق آمد

ابوطالب قزلسفلو گفت: در راستای سرعت بخشیدن به عملیات اطفای حریق تیم هایی از ارتش جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز وارد منطقه توسکستان شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد:

تاکید بر محله محوری برای مقابله با کرونا/ محدودیت‌های جدید یک ماهه برخی اصناف/ ورود تست‌های سریع برای تشخیص کرونا/ تشدید ابتلا به کرونا در تجمع‌ها بدون تهویه هوا

علیرضا رئیسی گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد از 20 آبان به مدت یک ماه یعنی تا 20 آذر از ساعت 18 هر روز محدودیت های برای برخی صنوف اعمال شود تا تمامی مراکز به جز مراکز ضروری تعطیل شوند. این مقوله شامل رده های صنفی سطح یک می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پی موفقیت معاونت امور تعاون مطرح کرد:

تعاونی‌ها موتور پیشرفت اقتصادی کشور هستند/ فعالیت تعاونی‌ها می‌تواند جلوی گرانی موجود را بگیرد/جوان گرایی در مدیریت تنها راه تغییر کشور است/ باید از جوانان کاربلد استفاده کنیم

روح الله ایزدخواه گفت: تعاونی‌ها می‌توانند یک کلید راه گشا و موتوری برای توسعه اقتصادی کشور باشند و فعالیت آنها جلوی گرانی‌های موجود در کشور را بگیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا:

اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از فردا/ امکان ترخیص وسیله نقلیه بدون بیمه مهیا شد/ 837 هزار موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ های کشور

سردار کمال هادیانفر گفت: امکان ترخیص موتورسیکلت ها بدون داشتن بیمه نامه مهیا شد.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری:

اخذ حق سرویس صرفاً در هتل ها و مهمانسراها مجاز است/هزینه اقامت کودکان تا 2 سال رایگان است/نرخ هتل در ایام پیک نباید بیشتر از نرخ مصوب باشد

اسماعیل برات گفت: در صورت تنظیم نرخ نامه تاسیسات گردشگری به تفکیک ایام پیک و غیرپیک سفر، بازه زمانی ایام پیک باید به صورت کاملاً مشخص با قید تاریخ در متن نرخ نامه لحاظ شود و این نرخ به هیچ عنوان نباید از نرخ مصوب اعلامی فراتر باشد.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی کشور:

قاچاق چوب منبع درآمد برخی از مردم است/افزایش قیمت چوب، قاچاق آن را بیشتر کرد/ کمبود نیروی انسانی وجود دارد/حمل چوب درختان جرم است/20 درصد جرائم حوزه منابع طبیعی مربوط به چوب است

حیدر ابراهیمی فر گفت: در برخی مناطق کشور، قاچاق چوب عملا به یک شغل برای افراد محلی تبدیل شده است و فرهنگ آن ها به این موضوع گره خورده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا:

سایت دیوار اخطار گرفت/حذف آگهی های فروش کفش

سرهنگ رامین پاشایی گفت:در خصوص فروش اقلام ممنوعه و تبلیغات خارج از عرف و خارج از محدودیت های تعیین شده به سایت ها تذکر داده شد. سایت دیوار نیز برای پالایش مجدد تمامی تبلیغات این حوزه کفش را حذف کرد.

نگاهی به اپیدمی کرونا و کادر درمانی که خسته‌اند؛

چرا پرستاران دیگر نمی‌رقصند؟

اوایل ماه‌‌هایی که کرونای چینی وارد کشورمان شده، اخبار تلخ و اضطراب‌آور زیادی دست‌به‌دست می‌شد و بسیاری از مردم با ترس و وحشت درباره آن حرف می‌زدند اما در همین میان پرستارانی بودند که با تمام فشار کاری دست‌های خود را بالا می‌بردند و برای بیماران بدحال می‌رقصیدند تا روحیه‌ای به آنها دهند اما با گذشت چندین ماه از این بیماری دیگر پرستاران نمی‌رقصند و حالا کروناست که برای آنها می‌تازاند.

ابتلای بیش از ۴۹.۶ میلیون نفر در جهان به کرونا

آمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس جدید به ۴۹ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۹۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

مبتلایان کرونا می‌توانند یک روزه دفترچه بیمه سلامت بگیرند

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران کرونایی فاقد دفترچه بیمه‌ می‌توانند یک روزه صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند.

ترافیک روان در محورهای شمالی کشور/ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج

تردد در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) روان است و محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

شمال کشور سرد می‌شود / باد شدید در راه تهران

کارشناس هواشناسی گفت: برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش بینی می‌شود.

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حال حاضر هوای پایتخت با شاخص میانگین ۷۶ در شرایط قابل قبول است.

یک کارشناس آموزش‌وپرورش تحصیل تاکید کرد:

افت تحصیلی در دوران دبستان بیش از مقاطع دیگر / افت تحصیلی دانش‌آموزن در مدارس دولتی بیش از مدارس غیردولتی/ شاد آفلاین است/ زمین گیری آموزش در خانواده های چند فرزندی با درآمد پایین

محمدرضا نیک‌نژاد با بیان اینکه در شرایط کنونی افت تحصیلی در دوره دبستان بیش از دیگر مقاطع تحصیلی است، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان وسیله هوشمند خاصی در دسترس ندارند. همچنین برخی از گوشی‌ها نیز چندان برای پوشش‌دهی امکانات مناسب نیست. در این شرایط اگر چند دانش‌آموز در خانه باشد به‌دلیل نبود وسایل و تجهیزات پیشرفته تنش‌ها و اختلالات روحی و روانی فراوان به خانواده و دانش‌آموز وارد شده و آموزش را زمین‌گیر می‌کند.

عضو کمیته مقابله با کرونا:

علائم کرونا محدود و اختصاصی نیست/ تجویز کورتن منجر به افزایش قند خون بیماران کرونایی می‌شود

مینو محرز گفت: کرونا می‌توانند با علائم متعدد بروز کند. با این تفاسیر علائم بروز کرونا اختصاصی و محدود نیست. هم‌اکنون در زمان اپیدمی کرونا به سر می‌بریم فرد در صورت هر گونه علائم باید به پزشک معالج مراجعه و تحت درمان قرار بگیرد.

مدیرکل مشارکت جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در ایلام و سیستان و بلوچستان/متقاضیان مشروط شده دوباره تحت آموزش قرار می‌گیرند/ ارائه 350 مجوز برای دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج

اعظم کریمی از ارائه 350 مجوز برای دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج با همکاری سازمان نظام روانشناسی خبر داد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:

فرایند ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده تغییر می‌کند

سردار تیمور حسینی گفت: به علت حساسیت های موجود، ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی حضوری انجام می‌شود.

ممنوعیت استفاده از پیام رسان‌های خارجی در آموزش مجازی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم درباره استفاده از پیام‌رسان های خارجی در آموزش مجازی گفت: برخی پیام رسان‌های خارجی قانونی نیستند و این نرم افزارها امکان آموزش مجازی را ندارند.

مبتلایان کرونا می‌توانند یک روزه دفترچه بیمه سلامت بگیرند

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران کرونایی فاقد دفترچه بیمه‌ می‌توانند یک روزه صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند.

برنامه مدرسه تلویزیونی ایران اعلام شد

برنامه مدرسه تلویزیونی ایران ۱۷آبان ماه برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی از شبکه‌های‌ آموزش، قرآن و چهار اعلام شد

آتش سوزی گسترده در قلب تهران

یک انبار پارچه در خیابان جمهوری طعمه حریق شد.

معاون آموزش ترافیک راهور تهران:

ستاد ترخیص خیابان زنجان فقط خودروها را ترخیص می کند/ آدرس 7 مرکز جدید ترخیص موتورسیکلت

سرهنگ علی همه خانی گفت: روزهای جمعه و تعطیل نیز خدمات رسانی در خصوص ترخیص موتورسیکلت در تهران ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز