درویش:

ارزیابی محیط زیستی ساخت کارخانه گندله سازی در فارس رد شده است/محیط زیست اجازه دور زدن قانون را ندهد + سند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۳۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۴۵۸۳
ارزیابی محیط زیستی ساخت کارخانه گندله سازی در فارس رد شده است/محیط زیست اجازه دور زدن قانون را ندهد + سند
محمد درویش گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نباید اجازه دور زدن قانون را بدهد. زمانی که گزارش های ارزیابی بر روی سایت محیط زیست قرار نمی گیرد، همچین جنایت هایی در حق محیط زیست رقم می خورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به دنبال انتشار خبری مبنی بر توسعه کارخانه گندله سازی و سنگ آهن در اطراف دریاچه بختگان که خود این روزهای وضعیت بسیار بدی دارد، برخی از متخصصین و دوست داران محیط زیست این اقدام را برای زیست بوم آن منطقه خطرناک دانسته و عدم تعریف منابع آبی برای آن را بزرگ ترین آفت آن دانستند. طرحی که در سال 97 نیز با مخالفت محیط زیست استان فارس رو به رو شد و محدودیت هایی برای ساخت این کارخانه وضع شد.

Abc

Abcd

محمد درویش، متخصص محیط زیست در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: در سال 97 یک طرح جانمایی محیط زیستی برای ساخت کارخانه های گندله سازی در حوالی دریاچه بختگان صورت گرفت. ارزیابی محیط زیستی ساخت این کارخانه ها در آن محل در همان سال 97 رد می شود.

Ab

او افزود: تغییر برخی از بندها و فشار کارفرمای این پروژه سبب می شود تا ارزیابی محیط زیستی این پروژه تصویب شود اما آن چیزی که در تاریخ 28 مرداد 97 تصویب شده است شرط و شروطی برای این کارفرما وضع می کند که از جمله مهم ترین آن ها این است که هر گونه تولید سنگ آهن نباید در این مجموعه صورت گیرد.

این کارشناس محیط زیست خاطرنشان کرد: آهن اسفنجی و فولاد نیز در این مجموعه طبق این مصوبه نباید تولید شود زیرا منطقه با محدودیت منابع آب رو به رو است. در همین مصوبه به صراحت گفته می شود که فقط مجوز ساخت کارخانه گندله سازی داده می شود و موارد ممنوعه نباید توسعه پیدا کند.

درویش تصریح کرد: علت این امر هم کمبود منابع آبی است زیرا در آن محل دریاچه بختگان تقریبا خشک شده است و آن خود یک بحران است اما دوباره طرح تولید آهن اسفنجی خرامه توسط شرکت صنعتی و معدنی گهر فرزانگان خرامه در آبان 99 در دستور کار قرار گرفته است. احتمالا این ارزیابی محیط زیستی این مجموعه را نیز در ابتدا رد می کنند و با شگردهای مشابه تایید می شود.

او در پایان افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نباید اجازه دور زدن قانون را بدهد. زمانی که گزارش های ارزیابی بر روی سایت محیط زیست قرار نمی گیرد، همچین جنایت هایی در حق محیط زیست رقم می خورد. محیط زیست باید فشار بیاورد تا این رویه اشتباه در استان فارس عملیاتی نشود.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز