معاون عملیات پلیس راهور ناجا پاسخ داد:

کدام خودروها می توانند از خط ویژه عبور کنند ؟

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۸:۴۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۴۸۲۷
کدام خودروها می توانند از خط ویژه عبور کنند ؟
سرهنگ داود قاسمیان به تشریح مجوز خودروهایی که می توانند از خطوط ویژه عبور کنند، پرداخت.

به گزارش برنا؛ شاید در روزهایی که شهروندان در خیابان تردد می کنند یکی از پدیده هایی که بیشتر برای عابرین پیاده و سواره، جلب توجه می کند، خط ویژه باشد. اولین سوالی نیز که در این راستا ذهن آن ها را مشغول می کند این است که کدام خودروها می توانند از خط ویژه استفاده کنند و چه زمانی امکان تردد خودروهای سواری نیز از این مسیرها وجود دارد؟

سرهنگ داود قاسمیان، معاون عملیات پلیس راهور ناجا در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی، خودروهای تعمیراتی وابسته به این شرکت، خودروهای ماموریتی سازمان آتش نشانی که مجهز به وسایل امدادی و اطفای حریق بوده و در حال انجام ماموریت هستند و خودروهای فوریت های پزشکی می توانند از خط ویژه استفاده کنند.

او افزود: وسایل نقلیه انتظامی و راهور دارای علائم سمعی و بصری غالبا در ماموریت و یا در حال اسکورت هستند نیز می توانند از خط ویژه استفاده کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خودروهای تشریفات وزارت امورخارجه و ریاست جمهوری در زمان حضور خودروی پیشرو راهور نیز می توانند از خط ویژه استفاده کنند. همچنین خودروهای دیپلمات های کشورهای خارجی مقیم در ایران با نصب پرچ کشورشان می توانند از خط ویژه عبور کنند اما سایر خودروهای متعلق به سفارتخانه ها نمی توانند از خط ویژه عبور کنند.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا افزود: بانک مرکزی نیز خودروهای پول رسان وابسته به بانک ها را به پلیس راهور ناجا معرفی می کند و آن ها نیز پس از اخذ مجوز می توانند از خط ویژه عبور کنند. همچنین خودروهای مسئولین کشوری و لشکری نیز با اخذ مجوز از پلیس راهور ناجا می توانند از خط ویژه عبور کنند.

سرهنگ قاسمیان با اشاره به محدودیت های تردد سایر وسایل نقلیه از خط ویژه اظهار کرد: خطوط ویژه برای تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی و خودروهای انتظامی و امدادی ایجاد شده اند و به طور معمول خودروهای سواری محدودیت و ممنوعیت استفاده از این خطوط را دارند و این امکان وجود ندارد که تردد برای عموم در خط ویژه مهیا شود.

او در پایان افزود: با این وجود در زمان هایی که مسیر اصلی تردد به دلایل خاصی مسدود یا حجم ترافیک به حدی برسد که زمینه کندی حرکت وسایل نقلیه ایجاد شود، در راستای تسهیل تردد نیاز به استفاده سایر خودروهای شخصی از خط ویژه باشد، مامورین اجرایی با هماهنگی به عمل آمده با سلسله مراتب فرماندهی خود برای زمان های محدود البته با اولویت قرار دادن خودروهای مجاز به تردد در خط ویژه، اجازه تردد از خطوط ویژه را به سایر کاربران ترافیک خواهند داد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز