رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

هنوز از خانواده‌های شهدای سلامت حمایت نشده است/ تهران نیازمند تعطیلی کوتاه مدت/ ۲۰ درصد افراد مبتلا به کرونا آزادانه در شهر تردد می‌کنند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۴۹۲۶
هنوز از خانواده‌های شهدای سلامت حمایت نشده است/ تهران نیازمند تعطیلی کوتاه مدت/ ۲۰ درصد افراد مبتلا به کرونا آزادانه در شهر تردد می‌کنند
محمدرضا ظفرقندی گفت: لازم است تعطیلی‌های کوتاه مدت در تهران اجرا شود تا بتوان اقدامات مناسب در زمینه مهار کرونا را در دستور کار قرار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در برنامه طبیب که صبح امروز پخش شد به تشریح آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور پرداخت.

ظفرقندی در خصوص مدت ماندگاری آنتی بادی در بدن بیماران کرونایی گفت: در موارد شدید ابتلا به کرونا آنتی بادی تا سه ماه ماندگار است، اما در صورت ابتلای خفیف آنتی بادی چندان ماندگار نیست. 

نیازمند تصمیمات به موقع هستیم

او درباره روند صعودی آمار مرگ و میر کرونا افزود: این آمار قابل قبول نیست.باید به تجارب علمی و موفق جهان توجه کنیم و به موقع تصمیم گیری کنیم. در بسیاری از مواقع ما مجبور به تصمیم دیر هنگام هستیم. در حالی که این تصمیمات دیگر کمکی نمی‌کند.

لزوم افزایش تعداد تست های تشخیصی کرونا

این مقام مسئول تصریح کرد: روز گذشته 459 مورد مرگ بر اثر کرونا در کشور داشتیم  بی شک آمار ثبت نشده بیش از این آمار است. ما نباید آمار ابتلا را بیشتر نشان دهیم، بلکه باید میزان تست ها را افزایش داد. شناسایی بیماران بیشتر باشد و بار درمان در بیماران کاهش می‌یابد.

20 درصد کرونایی ها در کشور آزادنه می چرخند

به گفته او بیمار در کشور در بدترین شرایط  بیماری به مراکز در مانی مراجعه می کند. هم اکنون دو هزار 200 بیمار با ونتیلایور تنفس می کنند. مراکز درمانی ما دیگر جا ندارد.90 درصد افراد متصل به دستگاه ونتیلاتور مرگ و میر دارند این در حالیست که 20درصد افراد پی سی آر مثبت در کشور آزاد تردد دارند. در حالی که امروز باید تست روزانه در کشور ما به صد هزار در روز افزایش یابد. در هفته گذشته 25 هزار بود و قرار است به 45 هزار افزایش یابد.

ظفرقندی تصریح کرد: وقتی تست ها افزایش یابد میزان مرگ و میر نیز کاهش می یابد. باید تجربه آسیای جنوب شرقی، استرالیا، نیوزیلند که در کنترل موفق بوده را الگو قرار داد.

این مقام مسئول گفت: اگر فرد مبتلا  و 10 نفر از افراد در مجاورت با او را کنترل کرد بی شک بیماری کنترل می شود. در حالی که تاکنون چنین اتفاقی در کشور رخ نداده است. 

او افزود:  در تولید کیت در اوایل کار است. تحریم ها از لحاظ بهداشت و درمان کشور را متحمل سختی کرده و وزارت بهداشت نیز بخشی از کشور است.

ظفرقندی ادامه داد: تفکر اشتباه در این زمینه وجود دارد برخی بر این باورند که اگر شهررا تعطیل کنند برای دو هفته ضرر اقتصادی به دنبال دارد.  این در حالی که تعطیلات مقطعی از ضرر های اقتصادی کلان جلوگیری می کند.

هنوز از خانواده های پزشکان و شهدای سلامت حمایت نشده است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی بیان کرد: هنوز از خانواده های پزشکان و شهدای سلامت حمایت نشده است. افرادی که فوت می کنند حساب های بانکیشان قفل می شود. خانواده این افراد از طریق دیگر اعضا حمایت می شوند و هنوز این افراد شهید محسوب نشده اند و این مقوله نیازمند رسیدگی تمامی دستگاه ها است. 

او درباره تفاوت استراتژی های مقابله با کرونا در کشورهای مختلف افزود: کشورهای پیشرفته با دستورات سفت و سخت جلوی شیوع این بیماری را می گیرند. اما کشورهای ضعیف با برنامه ریزی پله به پله به مقابله با این ویروس می پردازند.

نبود برنامه راهبردی مقابله با کرونا در کشور

ظفرقندی ادامه داد: ما در کشور برنامه خاص، منسجم و راهبری برای مقابله با کرونا نداریم برای مثال تعطیلی ها باید اعمال شود و در صورت کاهش مرگ و میر به سراغ تست های سریع و یا کم کردن محدودیت ها برویم.

او تاکید کرد: بنده عضو ستاد مقابله با کرونا نیستم .با مسئولان ذی ربط نکاتی را در میان گذاشته ام که در حد یک دفترچه است.

 تهران نیازمند تعطیلی کوتاه مدت

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: باید به اولویت های سلامت توجه شود و حفظ جان مردم و جامعه و سلامت آنان از اهمیت بسیاری برخوردار است . با وجود اینکه اقدامات فراوان برای حمایت ها مطرح شده است اما تاکنون به جایی نرسیده است.

ظفرقندی افزود: باید با تعطیلی های کوتاه مدت در تهران بتوان اقدامات مناسبی در زمینه مهار کرونا را در دستور کار قرار داد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز