معاون رئیس جمهوری در امور زنان تاکید کرد:

ضرورت اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۴۹۷۳
ضرورت اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده
معصومه ابتکار با بیان اینکه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و محدودیت های ناشی از کرونا نباید موجب تعلل و کوتاهی در هدفگذاری هایمان شود، گفت: برنامه های اصلی ما در زمینه تحقق عدالت جنسیتی، ارتقا و بهبود وضعیت زنان و خانواده و ... باید به سرانجام برسد.

به گزارش برنا؛ معصومه ابتکار در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران کل امور بانوان استانداری ها که به بررسی چگونگی پیشرفت و اجرای برنامه های سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده ۳۱ استان مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استانی اختصاص داشت، گفت: هدف ما به نتیجه رساندن تکالیف و سیاست های ابلاغ شده با وجود تمام سختی ها و مشکلات پیش رو است و کندی و تاخیر در این کار قابل توجیه نیست.

او با بیان اینکه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و محدودیت های ناشی از کرونا نباید موجب تعلل و کوتاهی در هدفگذاری هایمان شود، گفت: برنامه های اصلی ما در زمینه تحقق عدالت جنسیتی، ارتقا و بهبود وضعیت زنان و خانواده، توان افزایی زنان روستایی، توان افزایی سازمان های مردم نهاد و سایر موارد اعلام شده، باید به نتیجه و سرانجام برسد که پیوست رسانه ای و مستند سازی دو امر مهم در این زمینه  هستند.

در ادامه این نشست زهرا جواهریان - معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان وخانواده - با اشاره به تخصیص اعتبار به همه استان ها برای اجرایی شدن برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده،‌ گفت: اینکار در مرحله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه است. 

او افزود: یک بخش از هشت بخش سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده به برنامه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان ها اختصاص دارد که با ارایه نام کاربری و رمز عبور به نمایندگان معرفی شده توسط مدیران امور بانوان استان ها قابل بارگذاری اطلاعات و گزارش ها می شود.  

جواهریان همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی پروژه نویسی برای ۲۰۰۰ سازمان مردم نهاد در آینده نزدیک به صورت مجازی خبر داد و گفت: به زودی از مدیران استان ها درخواست می شود که سمن ها را برای شرکت در این دوره معرفی کنند.

 بنابر گزارش دفتر معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در این جلسه گزارش های مدیران کل امور بانوان پنج استان زنجان، قزوین، مازندران، خراسان رضوی و مرکزی در خصوص پیشرفت و اجرایی شدن سند وضعیت زنان و خانواده این استان ها ارائه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز