بهترین نوشیدنی‌ها برای تسکین گلودرد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۵۲۳۲
بهترین نوشیدنی‌ها برای تسکین گلودرد
خلاص شدن از گلو درد ممکن است دشوار باشد. با این حال ، نوشیدن مایعات مناسب ممکن است تمام نیاز شما برای تسکین احساس خراشیدگی و دردناک باشد.

به گزارش برنا؛ در اینجا برخی از بهترین نوشیدنی ها برای تسکین گلودرد آورده شده است:

آب گرم را با لیمو و عسل میل کنید

هر نوشیدنی گرم می تواند به تسکین گلو درد کمک کند. آب گرم به خودی خود تسکین دهنده است و می تواند باعث تسکین گلو درد ، سرفه و آبریزش بینی شود.

نوشیدن آب لیمو گرم می تواند دوز اضافی ویتامین C به رژیم غذایی شما اضافه کند. ویتامین C می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و حتی ممکن است به شما کمک کند تا از سرماخوردگی عبور کنید.

افزودن عسل به آب لیمو ممکن است گلودرد و سرفه را نیز درمان کند. به عنوان مثال ، یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۷ نشان داد که عسل به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی می تواند به تسریع بهبود گلو درد کمک کند.

چای زنجبیل را امتحان کنید

چای زنجبیل همچنین ممکن است به تسکین گلو درد کمک کند. در حقیقت ، یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که عصاره آب گرم زنجبیل تازه ممکن است به شما در برابر ویروس انسدادی تنفسی – یک ویروس بسیار عفونی که معمولاً کودکان خردسال را تحت تأثیر قرار می دهد – محافظت کند ، هرچند هنوز مطالعات قوی تر انسانی لازم است.

چای بابونه بنوشید

اگر طرفدار چای زنجبیل نیستید ، ممکن است بخواهید چای بابونه را که از گل خشک ماتریکاریا تهیه می شود انتخاب کنید. چای بابونه می تواند التهاب گلو را کاهش دهد.

به علاوه ، چای بابونه می تواند باعث آرامش و خواب شما شود که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به شما کمک کند تا بهتر از بیماری بهبود یابید. افرادی که مقدار کافی خواب ندارند ممکن است بیشتر به سرماخوردگی یا سایر عفونت ها مبتلا شوند.

چای بابونه به طور طبیعی فاقد کافئین است ، و برخی تحقیقات نشان می دهد که بابونه ، خود ممکن است به تقویت خواب و آرامش در مغز کمک کند.

چای نعناع بنوشید

چای نعناع یکی دیگر از نوشیدنی های گرم است که اغلب علائم گلودرد را تسکین می دهد. نعناع حاوی حفره است که دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند تورم را کاهش داده و گلودرد را تسکین دهد.

بعلاوه ، مانند هر نوشیدنی گرم ، استنشاق بخار چای نعناع می تواند علائم دیگر مانند احتقان را درمان کند.

سوپ گرم بخورید

سوپ رشته فرنگی مرغ یک درمان کلاسیک خانگی برای بیماری های شایع است و از مزایای مشابه چای داغ یا آب لیمو گرم برخوردار است.

در واقع ، هر نوع سوپ گرم – به خصوص نوعی سوپ پروتئین یا سبزیجات سالم – می تواند راهی مناسب برای تسکین گلودرد و دریافت برخی از مواد مغذی اصلی هنگام احساس بیماری باشد.

یک اسموتی درست کنید

وقتی بیمار هستید ، ممکن است اشتهای کمتری داشته باشید. این می تواند تأمین کلیه مواد مغذی مورد نیاز بدن برای مقابله با یک بیماری را دشوارتر کند.

به همین دلیل است که یک اسموتی پر از مواد مغذی گزینه بسیار خوبی را ایجاد می کند ، به شرطی که از میوه ها و سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان استفاده کنید – مولکول هایی که ممکن است سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کنند.

برخی از میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان برای افزودن به اسموتی های شما عبارتند از: بلوبری، توت فرنگی، انبه، کلم پیچ، اسفناج

نظر شما