متخصص بیماری‌های عفونی در مناطق گرمسیر:

نتایج اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است/میانگین مرگ ومیرهای ناشی از کرونا در بین میانسالان یا مبتلایان بیماری های زمینه ای/ در دور همی ها ماسک بزنید

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۹:۰۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۵۴۰۷
نتایج اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است/میانگین مرگ ومیرهای ناشی از کرونا در بین میانسالان یا مبتلایان  بیماری های زمینه ای/ در دور همی ها ماسک بزنید
طبرسی گفت: اگر مجبور به دور همی خانوادگی شدید و در آن افراد دیابتی و یا افراد پرخطر حضور دارند حتما در منزل و دور همی‌ها ماسک بزنید.

 

به گزارش برنا؛ پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه چاپ اول شبکه خبر گفت: خوشبختانه شرکت داروسازی فایزر اعلام کرده است  که نتایج اولیه واکسن کرونا ۹۰ درصد موفقیت آمیز بوده است و همچنین سازمان بهداشت جهانی نیز این واکسن را مورد تایید قرار داده است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه باید بتوانیم افراد دارای زمینه‌های بیماری و سالمندان را از فراگیری دور نگه داریم گفت: میانگین مرگ و میر ما بالای ۶۰ تا ۶۵ سال و بیشتر در میان بیماران زمینه‌ای است.

 طبرسی افزود: اگر مجبور به دور همی خانوادگی شدید و در آن افراد دیابتی و یا افراد پرخطر حضور دارند حتما در منزل و دور همی‌ها ماسک بزنید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: این بیماری واقعا هزار چهره است، علائم که ایجاد می‌کند بیشتر حالت و علائم سرماخوردگی است، و این در حالیست که آنفولانزا هنوز آغاز نشده از این رو اگر علائمی دارید حتما خود را قرنطینه کنید.

او افزود: بیشترین میزان انتقال،  ۴۸ ساعت قبل از شروع علائم تا ۵ روز نخست این بیماری است و آن زمان مهم است که بیمار خود را قرنطینه کند تا آن را به دیگران انتقال ندهد. طبرسی افزود: داروهای گیاهی به صورت مکمل داروهای بیماری تاثیر دارد.

 

نظر شما