وزیر بهداشت:

داروهای کرونا تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفته‌اند/ اخبار خوشی در زمینه واکسن کرونا در راه است

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۱:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۵۵۵۷
داروهای کرونا تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفته‌اند/ اخبار خوشی در زمینه واکسن کرونا در راه است
سعید نمکی گفت: تمامی داروهای مصرفی در کرونا تحت پوشش بیمه است. افراد مبتلا در صورت نداشتن بیمه بر روی تخت درمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی،  وزیر بهداشت در جلسه ستاد کرونا استان کرمانشاه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کشور گفت: آنچه که ما را صاحب توفیق کرد بعد از خداوند ، حمایت های مقام معظم رهبری بود.ایشان الگوی تمام عیار از یک رهبری خردمند در جهان هستند که این را تاریخ صادقانه تر قضاوت خواهد کرد.همچنین نیروهای انتظامی، سازمان های مردم نهاد و کمک های مردم ستودنی است.

او افزود: در اوج آتش برخی آگاهانه بر این ویروس تاختند و مدافعان سلامت شیوه جدیدی از عشق را رقم زدند. سربازان در این میدان دل به آتش زدند. 57 پزشک عالی رتبه به مقام رفیع شهدای سلامت نایل شوند‌.  و تفاوت این دوران با زمان دفاع مقدس این بود که فرمانده‌هان سلامت در خط اول بوده اند. 

به گفته نمکی در اوج بحران کرونا ناجوانمردانه ترین تحریم ها را شاهد بودیم. برای مثال وقتی که ما دلخوش به محموله دارویی بودیم در فرودگاه یکی از کشورها به دلیل دستور رییس جمهور آمریکا جلوی ارسال محموله گرفته شد. رییسی جمهور امریکا باب خفت و خواری رفت. او ضد تروریست تر ین فرد جهان قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. خون قاسم سلیمانی دامن او را خواهد گرفت.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بعد از 8 سال دفاع مقدس سانتی متری از خاک ایران در اختیار دیگر کشورها قرار نگرفت در عرصه کرونا نیز همین خواهد شد. این ویروس بسیار پیچیده است. کسی در دنیا نمی تواند مدعی کشف دارو برای مهار این ویروس شود.

وزیر تاکید کرد: این ویروس پیچیده پیچیدگی هایی را به کادر درمان در جهان تحمیل می کند. در اروپا پیش بینی مرگ روزانه بیش از هزار تا خواهد بود. با توفیق در مدیریت بیماری و با الهام از توصیه های مقام معظم رهبری به ایجاد قرار گاه پرداختیم. چون جایی برای بررسی مصوبات در اقدامات خالی بود. همچنین در تامین اعتبارات وزارت بهداشت و با تامین اعتبارات معوقات نیز در قالب مطالبات پزشکان، پرستاران، بیمارستان ها بر اساس فرمان رهبری معظم انقلاب، رییس جمهور و دکتر نوبخت وزارت بهداشت جان تازه گرفت.

به گفته او در سازمان های مردم نهاد، بسیج مساجد و محلات و .. با توصیه مقام معظم رهبری با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت به جریان افتاد. امروز با تکیه بر 20 میلیون سفیر سلامت  در خانواده، روحانیت، خیرین محلی، هلال احمر، بسیج و ... گام های موثر در راستای افزایش آگاهی بیماری، کنترل و تشدید در نظارت ها برای اجرای پروتکل ها، بیماریابی و درمان سرپایی و انجام تست ها به روز صد هزار تست به شکل رایگان خواهد بود. در مراکز به عنوان مراکز بیماریابی و سرپایی و حتی رفتن به منزل مردم و گرفتن نمونه از فرد مبتلا  و افراد در مجارت او قرار است رایگان انجام شود.

نمکی درباره درمان دارویی و بستری مبتلایان گفت: هنوز دارویی برای کرونا یافت نشده است. در کشور ما در کمتر  از دو ماه رمدسیویر را ساخته و هم اکنون نوع جدید و توزیع انبوه این دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. تمامی داروهای مصرفی در کرونا تحت پوشش بیمه است. افراد مبتلا در صورت نداشتن بیمه بر روی تخت درمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند. وسایلی هم که تحت پوشش نیست نیز قرار است تحت پوشش قرار بگیرد. 160 مرکز درمانی اکسیژن ساز در اختیار قرار گرفته اند. 

به گفته او هم اکنون کمتر شهری در کشور به اکسیژن ساز دسترسی ندارد در دو هفته آینده شهری نیست که مشکل نبود اکسیژن ساز مواجه باشند. مردم بدانند تخت و اکسیژن ساز است. در دو هفته دو هزار تخت ای سی یو افزوده شده است. نمی گذاریم فردی از اخذ خدمات محروم بماند. ما نمی گذاریم رنتلاتور را از فرد مسن باز کنند تا به جوان وصل شوند. در ایران تمامی اقوام در مساوات به یک نوع خدمات رسانی می شوند اما نباید مردم به دلیل وجود امکانات کرونا را دست کم نگیرند

نمکی در باره واکسن این ویروس گفت: چه در زمینه داروهای گیاهی، شیمیایی، داروهای تشخیصی کارهای فراوان انجام شده است. باید اخبار در این زمینه جزو عالمانه ترین اقدامات باشد و در این زمینه وسواس به خرج داده ایم و این وسواس نباید به پای بی توجهی گذاشته شود. در 12 مجموعه  دانش بنیاد 4 مرکز فاز مطالعات حیوانی را به پایان رسانه و فاز انسانی را آغاز کرده است و پیش خرید واکسن را انجام داده ایم و تا ماه های اینده اخبار خوشی به مردم می دهیم .

انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز