غلامعلی حدادعادل اعلام کرد

آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس برای قانونگذاری در حوزه وقف

۱۳۸۹/۱۱/۰۳ - ۱۶:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۶
آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس برای قانونگذاری در حوزه وقف
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس برای قانون گذاری در حوزه وقف خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، غلامعلی حدادعادل در حاشیه همایش وقف و رسانه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: در سازمان اوقاف باید دفتر مشاوره ای برای وقف تاسیس شود و افراد قبل از این که چیزی را وقف کنند درباره آن مشورت کنند که بتوانند بهترین شیوه وقف را براساس ضوابط شرعی در اختیار بگیرند تا هم نیت واقف تامین شود و هم اداره موقوفات در آینده آسان شود.



رسانه ها باید به طور دائم صحنه وقف را رصد کنند
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از عللی که باعث می شود درجامعه ای موقوفات از بین برود شیوه دشوار اداره آن است. لذا با مشورت و مشاوره با توجه به قوانین وقف و احکام وقفی همچنین تحولات روز جامعه کار اداره موقوفات را باید آسان تر کرد و رسانه ها در این زمینه باید به طور دائم صحنه وقف را رصد کنند.




واقفان قهرمان واقعی جامعه هستند
وی با بیان این مطلب که واقفان قهرمان واقعی جامعه هستند، خاطر نشان کرد: رسانه ها باید واقفان بزرگ را تکریم کنند و امروز باید نقش این افراد در جامعه برجسته تر باشد.
حداد عادل در بیان علت وقف کردن گفت: هیچ مالی و هیچ فردی در زمین باقی نخواهد ماند، لذا برای افسانه نیک شدن و ماندگاری در راهی قدم بگذاریم که خیر ابدی داشته باشد.



آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس برای قانونگذاری در حوزه وقف
وی از آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس برای قانون گذاری در حوزه وقف خبرداد و گفت: اگر در وقف مشکلاتی وجود داشته باشد که احتیاجی به قانونگذاری باشد کمیسیون فرهنگی آمادگی کامل را در این امر خواهد داشت. مانند مسئله واگذاری زمین های جنگلی و مزارع برخی برای احیا و نگهداری که در 2سال گذشته یکی از مشکلات سازمان اوقاف بود در کمیسیون فرهنگی برنامه ریزی صورت گرفت که در حق وقف احجاف و ضرری وارد نشود.



سازمان اوقاف و امور خیریه مصدایق موقوفه خواری ها را اعلام کند
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقوفه خواری های برخی دستگاه های دولتی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه مصدایق این موقوفه خواری ها را باید اعلام کند و ما نیز آمادگی داریم که اگر مسئولان اوقاف کشور به مشکلی بربخورند که مستلزم قانونگذاری باشد در این زمینه حمایت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز