سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز / تداوم محدودیت‌های قبلی

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۴:۳۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۵۷۵۰
اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز / تداوم محدودیت‌های قبلی
سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت کرونا در استان سمنان، گفت: با شروع اعمال محدودیت‌های جدید مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز، محدودیت‌های مصوب قبلی همچنان به قوت خود باقی است؛ بنابراین محدودیت‌های جدید به محدودیت‌های قبلی اضافه می‌شود و هیچ مصوبه قبلی لغو نشده است‌.

به گزارش برنا؛ سیما سادات لاری، درباره وضعیت بیماری کرونا در استان سمنان، گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان دارای روند افزایشی است و این روند صعودی با شیب تند و نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شروع بیماری رسیده است.

او افزود: اکنون شهرستان‌های آرادان، سرخه و مهدی شهر در وضعیت قرمز بیماری یعنی خیلی پرخطر قرار دارند. همچنین شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار و سمنان در این استان دارای وضعیت مشکی یا فوق پرخطر هستند که ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان‌ها در حال اعمال بوده و لزوم نظارت‌ دقیق بر اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب در شهرستان‌های یادشده امری ضروری است.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته استان سمنان دومین استان کشور در بروز هفتگی موارد مثبت بستری و چهارمین استان کشور در بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا بوده است؛ به طوری که در هفته گذشته بروز هفتگی موارد مثبت در این استان ۶۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بروز هفتگی موارد مرگ و میر استان حدود ۷۹.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که میانگین بروز در هر دو شاخص با اختلاف قابل توجهی از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

او در ادامه تاکید کرد: میانگین سن بستری شدگان بیماری کرونا در استان سمنان ۵۷ سال است و میانگین سن فوت شدگان بیماری در این استان ۷۱ سال گزارش شده است و متاسفانه روند ابتلا به بیماری در استان همسو با سایر نقاط کشور به شکل خانوادگی گزارش شده است‌. امیدواریم با نهادینه شدن حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در عمل به توصیه‌ها و تداوم توسعه همکاری بین دستگاهی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در خاتمه، گفت: با شروع اعمال محدودیت‌های جدید مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز، محدودیت‌های مصوب قبلی همچنان به قوت خود باقی است؛ بنابراین محدودیت‌های جدید به محدودیت‌های قبلی اضافه می‌شود و هیچ مصوبه قبلی لغو نشده است‌.

نظر شما
پرونده ویژه