عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

خدمات رسانی به خانواده شهدای سلامت در حال انجام است/واکسن کرونا داخلی به امسال نخواهد رسید/ تنها کادر درمانی که در بخش کرونا فعالیت کند شهید محسوب می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۴:۵۹:۴۲
کد خبر: ۱۰۸۶۰۲۹
خدمات رسانی به خانواده شهدای سلامت در حال انجام است/واکسن کرونا داخلی به امسال نخواهد رسید/ تنها کادر درمانی که در بخش کرونا فعالیت کند شهید محسوب می شود
مسعود خاتمی گفت: پزشکان، پیراپزشکان و پرستارانی که در حین خدمت و ماموریت برای مقابله با کرونا جان خود را از دست داده اند، شهید سلامت هستند.

به گزارش برنا؛ مدافعان سلامت از ابتدای شیوع کرونا در کشور، تلاش ها و از خودگذشتگی های زیادی کردند و همه هستی خود را فدا کردند و پرونده های شهدای خدمت در حوزه سلامت به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ارسال شده است اما حق و حقوق این عزیزان و خانواده های گرانقدر ایشان به نظر می رسد تا این لحظه آنچنان که باید و شاید پرداخت نشده است و گلایه هایی در این خصوص دارند.

مسعود خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: پزشکان، پیراپزشکان و پرستارانی که در حین خدمت و ماموریت برای مقابله با کرونا جان خود را از دست داده اند، شهید سلامت هستند.

او افزود: این به آن معنا نیست که هر کادر درمانی در هر نقطه ای به کرونا مبتلا شود و جان خود را از دست بدهد ما او را شهید بدانیم. برای مثال برخی از کادر درمان هستند که صرفا در مراکز درمان قلب هستند، آن ها اگر به کرونا مبتلا شوند، شهید سلامت به حساب نمی آیند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهید سلامت صرفا به افرادی گفته می شود که برای درمان بیماران کرونایی وارد عمل شده باشند و اقدام کرده باشند و مبتلا به کرونا شوند و فوت کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا این لحظه برای آن دسته از پرسنلی نیز که در اثر عوارض ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند، تمهیداتی اندیشیده نشده است زیرا عوارض این بیماری در بلند مدت مشخص می شود و بعد از شش ماه یا یک سال بروز می کند و فعلا این مقوله مطرح نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم اظهار کرد: در گذشته برای جانبازان جنگ تحمیلی همچنین برنامه هایی بوده است و طبق آن جانبازان بالای 70 درصد به هر دلیلی فوت می کردند، شهید شمرده می شدند. جانبازان زیر 70 درصد نیز اگر علت فوت آن ها به جنگ مربوط می بود، باز هم شهید دانسته می شدند. جانبازانی که برای مثال 50 درصد جانبازی داشتند و بر اثر سرطان جان خود را از دست می دادند، شهید نبودند.

خاتمی در خصوص گلایه های خانواده های کادر درمانی که جان خود را از دست داده اند، گفت: این امر مصوب شده است و با ارسال مدارک امور این عزیزان نیز انجام خواهد شد اما باید پرونده آن ها ثابت شود.

او در پایان گفت: تا این لحظه از تعداد جان باختگان این عرصه آمار دقیقی وجود ندارد. فعالیت های زیادی در خصوص ساخت واکسن کرونا در داخل انجام شده است و چندین دستگاه پیگیر آن هستند. ساخت این واکسن چندین ماه طول می کشد و پروسه راحتی نیست. واکسن کرونای داخل بعید می رسد که تا پایان امسال آماده شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز