مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان مطرح کرد:

حضور پررنگ زنان در تعاونی‌های فعال استان سمنان

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۶۰۴۱
حضور پررنگ زنان در تعاونی‌های فعال استان سمنان
اسماعیل غنیان با بیان اینکه در این استان یک هزار و ۶۰ تعاونی وجود دارد، گفت: این تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی، دام، تولید، خدمات و ... فعال هستند

به گزارش برنا؛ اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ، درباره فعالیت تعاونی‌های استان سمنان گفت: در سطح استان هم اکنون یک هزار و ۶۹ تعاونی فعال در زمینه‌های مختلف خدمات، کشاورزی، دامداری و… وجود دارد که پراکندگی خوبی نیز بین شهرستان‌های هشت گانه استان دارند.

او با بیان اینکه بیشترین تعاونی‌های استان سمنان در حوزه کشاورزی مشغول هستند، بیان کرد: غالب اقتصاد مردمی استان در حوزه کشاورزی و خدمات قرار دارد و لذا طبیعی است که بیشترین میزان تعاونی فعال نیز در این حوزه باشد.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ نفر عضو تعاونی‌های فعال در سطح استان هستند، گفت: نکته قابل توجه در زمینه تعاونی‌های استان حضور یک هزار و ۲۰۰ زن در این مجموعه‌ها است که بیش از یک سوم کل اعضا را شامل می‌شود که نشان از نقش آفرینی زنان در تعاونی‌ها و اقتصاد مردمی دارد.

غنیان با بیان اینکه کمبود نقدینگی، مشکلات اقتصادی، تولیدی، بدهی، کاهش ارزش و… در زمره مهمترین مشکلات تعاونی‌های استان سمنان هستند، بیان کرد: فقط در تعاونی‌های کشاورزی و صنعتی استان برای نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است رفع مشکلات‌شان سبب می‌شود تا بتوانیم شرایط اشتغال را نیز در سطح استان بهبود ببخشیم.

او تعاون را ظرفیت خوبی برای توسعه اشتغال دانست و تاکید کرد: تعاونی‌ها در شرایط امروز می‌توانند یکی از مهمترین حوزه های رونق و جهش تولید نیز در سطح استان محسوب شوند.

نظر شما