رئیس انجمن متخصصان داخلی همزمان با روز جهانی بیماری ذات الریه مطرح کرد:

تشریح تفاوت ذارت الریه با کرونا/ ذات‌الریه با مصرف آنتی بیوتیک مهار می‌شود/مردان میانسال بیش از دیگر گروه‌های سنی به ذات الریه مبتلا می‌شوند/ذات الریه ماحصل آلودگی هواست

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۵:۵۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۶۱۷۹
تشریح تفاوت ذارت الریه با کرونا/ ذات‌الریه با مصرف آنتی بیوتیک مهار می‌شود/مردان میانسال بیش از دیگر گروه‌های سنی به ذات الریه مبتلا می‌شوند/ذات الریه ماحصل آلودگی هواست
ایرج خسرونیا تاکید کرد: ذات‌الریه بیماری خطرناکی است که در بسیاری مواقع کرونا اشتباه تشخیص داده می‌شود.

به گزارش برنا؛ شیوع کرونا، فصل سرما، پدید وارونگی دما و تشدید آلودگی هوا میزان ابتلا به انواع بیماری‌های تنفسی را افزایش می‌دهد. در تقویم روز جهانی بیماری ذات الریه (پنومونی)  22 آبان (12 نوامبر) است. در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا، بیماری ذات الریه بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.

شباهت ذات الریه با کرونا

 ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی درباره بیماری ذات‌الریه به خبرنگار برنا گفت: بیماری ذات الریه قرن‌ها بشر را مبتلا کرده است. این بیماری به دلایل مختلف بروز می‌کند. این بیماری با سرفه و تب آغاز و با ضعف عمومی و بی‌حالی همراه است اما بعد از چند روز با آنتی بیوتیک مهار می‌شود.

او افزود: این بیماری در برخی مواقع تشدید و باعث از بین رفتن ریه و مرگ بیمار می‌شود. 

تشخیص کرونااز ذات الریه

به گفته او اگر ذات‌الریه به‌دلیل میکروب بروز کند شاید با کرونا اشتباه گرفته شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی تاکید کرد: در صورت بروز پنومونی به‌دلیل میکروب با سرفه، تب و لرز، ضعف عمومی، سرفه‌های خلط دار همراه است. این در حالی است که کرونا سرفه‌های خلط دار نداشته و در روزهای اولیه ابتلا ضعف و خستگی  آن به شدت پنومونی نیست. 

خسرونیا ادامه داد: ذات‌الریه بیماری خطرناکی است که در بسیاری مواقع کرونا اشتباه تشخیص داده می‌شود. 

روند درمان پنومونی چگونه است؟

این پزشک متخصص گفت: بر اساس آمار بشر در طول تاریخ به پنومونی دچار شده است. میزان قابل توجهی از مردم در فصول سرما به این بیماری گرفتار می‌شوند. برای درمان این بیماری می‌توان از آنتی بیوتیک استفاده کرد و فرد بعد از یک هفته تا 10 روز درمان می‌شود. هرچند در صورت کم توجهی یا بی‌توجهی به این درمان به مرگ فرد منجر می‌شود.

چه عواملی منجر به بروز پنومونی می‌شود؟/مردان میانسال بیش از دیگر گروه‌های سنی به ذات الریه مبتلا می‌شوند

رئیس انجمن متخصصان داخلی درباره روند ابتلای افراد به  ذات الریه در سال‌های اخیر افزود: اشتغال بشر به سمت کارهای کارگاهی و فنی پیش می‌رود. این بیماری نیز به‌دلیل آلودگی هوا بروز و تشدید پیدا می‌کند، طبیعتا به‌دلیل آلودگی هوا میزان مبتلایان نیز افزایش می‌یابد. 

خسرونیا ادامه داد: ذرات ریز آلوده به ریه وارد و باعث بروز آلودگی و بیماری می‌شود. در صورت عدم درمان این بیماری به ریه آسیب زده و منجر به مرگ فرد می‌شود. مردها بیش از زنان در سنین میانسالی به این بیماری دچار می‌شوند. 

او در پایان تاکید کرد: برای مصونیت در برابر ذات الریه باید در اماکن آلوده همچون معدن، در روزهای آلوده هوا، پمپ بنزین و ...  از ماسک استفاده کرد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما