متقاضیان تأییدیه مدارک تحصیلی به دفاتر پیشخوان نروند

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۶۱۸۲
متقاضیان تأییدیه مدارک تحصیلی به دفاتر پیشخوان نروند
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان تأییدیه مدارک تحصیلی از مراجعه مکرر به دفاتر پیشخوان دولت خودداری کنند.

به گزارش برنا؛ در این اطلاعیه آمده است: با توجه به لزوم ثبت درخواست صدور تأییدیه مدارک تحصیلی توسط متقاضیان در سامانه emt.medu.ir و دریافت پاسخ استعلام به‌وسیله دستگاه‌ها از طریق سامانه kemt.medu.ir، (متعلق به وزارت آموزش‌وپرورش) به اطلاع می‌رساند، متقاضیان از مراجعه در این خصوص به دفاتر پیشخوان دولت خودداری کنند.

در ادامه این اطلاعیه تصریح ‌شده است: دستیابی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها به سامانه kemt.medu.ir پس از مکاتبه و هماهنگی با مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، برخی از متقاضیان تاییدیه مدارک تحصیلی در روزهای اخیر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده بودند. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد سازمان ها پس از هماهنگی با مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش می توانند به مدارک دستیابی داشته باشند.

همچنین پیشتر مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه صدور برخط تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش برای استفاده دانشجویان در فرایند ثبت‌نام در دانشگاه‌ها خبر داده بود.

بر این اساس نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه های کشور به عنوان استعلام کننده تاییدیه تحصیلی می توانند خدمت بر خط تاییدیه تحصیلی را هم از طریق اینترانت گذرگاه دولت (GSB) و هم از طریق اینترنت گذرگاه عمومی دولت (PGSB) دریافت کنند یا حتی نسبت به دریافت کارتابل بر بستر  اینترنت اقدام کنند.

برای مشاهده تاییدیه تحصیلی استعلام شونده (متقاضی یا دانشجو)، کد ملی و کد پیگیری را به سرویس ارایه و تاییدیه تحصیلی دریافت کنند.

نهادهای متقاضی جهت دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص دریافت سرویس می‌توانند با شماره ۸۲۲۸۳۰۶۳ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تماس حاصل کنند.

فرایند دریافت تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم توسط دانشجویان ورودی سال ۹۹ به این شرح است که  دانشجوبه سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی (دیپلم)  به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه کرده و پس از پر کردن اقلام داده ای، یک کد رهگیری دریافت می کند.

همچنین اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشد، دانشجو می تواند کد رهگیری دریافتی را در محل مشخص شده در سامانه آموزشی دانشگاه درج کند.

اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت بر خط را در سامانه کارسازی نکرده باشد، دانشجو کد رهگیری را به دانشگاه تحویل داده و کارشناس دانشگاه می تواند پس از مراجعه به آدرس  https://kemt.medu.ir وارد شده و با وارد کردن کد رهگیری دانشجویان، تاییدیه را دریافت کنند.

نظر شما