استاندار تهران:

موافق تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران هستم

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۶۳۸۸
موافق تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران هستم
انوشیروان محسنی بندپی گفت: پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران از سوی ستاد مقابله با کرونای استان تهران مطرح شد و من به عنوان رییس ستاد موافق این پیشنهاد هستم.

به گزارش برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی، استادار تهران در حاشیه پنل کووید - ۱۹ سیزدهمین همایش علوم بهداشتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا موافق  تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران هستید، گفت: همانطوری که وزیر کشور و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردند، این موضوع به عنوان یک پیشنهاد است و باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بررسی و پس از تصویب ابلاغ شود.

او افزود: این موضوع هنوز در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی نشده است.

محسنی بندپی ادامه داد: خستگی کادر درمان و حجم بالای بستری در بیمارستان ما را ملزم می کند تا شرایطی را فراهم کنیم که بار مراجعه به بیمارستان ها کاهش پیدا کند.

استاندار تهران همچنین گفت: اقدامی که با همکاری وزارت بهداشت و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز شده، شرایطی را فراهم می کند تا حالت تهاجمی به چرخه انتقال ویروس کرونا داشته باشیم.

بندپی تهران اعلام کرد که از هم اقداماتی که می تواند کمک کند تا بار بیماری و مراجعات بیمارستانی کمتر شود، استقبال می کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان های استان تهران در حال درمان هستند، پیشنهاد تعطیلی تهران مطرح شد تا بتوانیم بار مراجعات به بیمارستان ها کم کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: گلوگاه های اصلی چرخه کرونا در استان تهران از جمله مترو و حمل و نقل عمومی  در صورت اجرای تعطیلی ۲ هفته ای باید از سوی آنها ارزیابی شوند که چقدر بار بیماری کاهش پیدا می کند

نظر شما