وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

افتتاح دو هزار کلاس درس جدید تا پیش از پایان دولت دوازدهم

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۰:۰۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۶۶۰۵
افتتاح دو هزار کلاس درس جدید تا پیش از پایان دولت دوازدهم
محسن حاجی میرزایی گفت: 2 هزار کلاس درس دیگر پیش از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح یک هزار و 550 پروژه آموزشی گفت: امروز بهره برداری از 8 هزار کلاس درس در دستور کار است و 2 هزار کلاس درس دیگر تا پایان سال 99 و قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: این طرح ها در 31 استان و 338 شهرستان و شامل 8 هزار کلاس، 123 کتابخانه، کانون تربیتی، دارالقرآن و نمازخانه که در مجموع یک میلیون و 128 هزار متر مربع مساحت را با اعتباری معادل سه هزار و 630 میلیارد تومان که 30 درصد این مبلغ را خیرین تامین کرده اند، اجرا می شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها 500 هزار دانش آموز، 30 هزار معلم و مربی از فضاهای آموزشی نوساز، ایمن و استاندارد بهره مند می شوند. در بخش رفاهی نیز هم‌زمان روزانه 350 معلم و خانواده آنها از امکانات اقامتی و بیش از 2 هزار نفر از تالارهای پذیرایی و جلسات استفاده می شود که نقشی در تکریم و منزلت معلمان دارد.

حاجی میرزایی ادامه داد: گام های بزرگی در عرصه آموزش کشور برداشته شده است. این ها بخش کوچکی از خدمات آموزشی دولت دوازدهم است. در دوران دولت تدبیر و امید بیش از 15 هزار فضای آموزشی با 74 هزار کلاس و مساحتی بالغ بر 10 میلیون متر مربع به بهره برداری رسیده است. در دولت یازدهم روزانه 2.2 میلیارد تومان و در دولت دوازدهم 8.4 میلیارد تومان برای بازسازی، ساخت و تجهیز مراکز آموزشی صرف شده است.

او افزود: در زلزله کرمانشاه 78 مدرسه و 415 کلاس آسیب دید که در ازای آن 262 مدرسه و 1065 کلاس درس جدید به بهره برداری رسید. سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه از 5.7 متر مربع به 6.4 متر مربع رسید. موقعیت دانش آموزان پس از زلزله بهبود یافت و  پس از زلزله هر روز یک کلاس درس آماده شد. در سیل استان لرستان، گلستان و خوزستان 122 مدرسه و 538 کلاس تخریب شد. تمامی این مدارس پیش از مهر 98 بازسازی شد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید 230 هزار کلاس درس با جایگزینی سیستم های حرارتی استاندارد مجهز شدند و بخاری های نفتی غیراستاندارد از تمامی مناطقی که از گاز شهری برخوردار هستند، جمع آوری شدند.

او در پایان افزود: دولت تدبیر امید مدرسه می سازد تا انسان بسازد. انسانی خردمند و با علم که دل او در گرو دین و کشور باشد. کاهش نابرابری های اجتماعی، کاهش فقر و ناتوانی، تقویت تاب آوری و توسعه علم امروز هدف آموزش و پرورش است. جامعه امروز ما محصول مدارس دیروز و جامعه فردا محصول مدارس امروز است. عملیات احداث 43 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان آغاز شده است. 180 مرکز رفاهی معلمان پیش از دولت تدبیر و امید وجود داشته است  که امروز عدد آن به 404 واحد رسیده است. باشگاهی برای بیماران صعب العلاج درمان شده است. حقوق فرهنگیان افزایش پیدا کرده است. اعتبارات برای ساخت مدارس 286 درصد رشد پیدا کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز