صندوق اعتباری خرد زنان روستایی فعال شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۲:۵۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۶۷۰۵
صندوق اعتباری خرد زنان روستایی فعال شد
مدیر جهاد کشاورزی کوثر از تشکیل و فعالیت ۲ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش برنا؛ خیبرعلی جلیلی، هدف از تاسیس این صندوق‌ها را تقویت و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و افزایش درآمد خانوارهای کم‌درآمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای انجام فعالیت‌های درآمدزا ذکر کرد.

او بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی ، کاهش مهاجرت از روستا ، کاهش فقر و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان در روستا را از دیگر اهداف راه‌اندازی این صندوق‌ها برشمرد.

خیبرعلی جلیلی افزود: با هدف ارتقای مهارت‌های زنان روستایی عضو این صندوق‌ها و آموزش اصولی کارآفرینی ، کارگاه‌های آموزشی متعدد با عنوان مهارت‌های زندگی شغلی و مهارت‌های کسب و کار ویژه اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد و تسهیل‌گران زنان روستایی توسط کارشناسان این مدیریت در روستاهای حوزه عمل اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر گفت: تشکیل این صندوق‌ها به دلیل توسعه و بهبود کسب و کار زنان روستایی و مشارکت آنان در بهبود اقتصاد خانواده بسیار حائز اهمیت بوده و منجر به رونق تولید در منطقه می‌شود.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. این شهرستان به لحاظ جمعیت شاغل در بخش کشاورزی جایگاه اول را در استان از نظر درصد شاغلان جمعیت در عرصه کشاورزی به خود اختصاص داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز