مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

بارش ها امروز در کشور فراگیر می شود / ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه/خراسان جنوبی کم بارش ترین استان کشور

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۲۳:۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۶۷۶۶
بارش ها امروز در کشور فراگیر می شود / ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه/خراسان جنوبی کم بارش ترین استان کشور
صادق ضیائیان از ورود موج جدید بارشی به کشور از روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش برنا؛ هفته گذشته بود که سازمان هواشناسی اعلام کرد به تدریج شاهد ورود سامانه های بارشی به کشور از نیمه آبان ماه به بعد خواهیم بود . نخستین سامانه در انتهای هفته گذشته وارد کشور شد و حتی منجر به وقوع سیل در آذربایجان غربی شد. سامانه های تازه از راه رسیده ای که این پاییز کم بارش را به سمت ترسالی سوق می دهند و حتی ممکن است در برخی مواقع منجر به وقوع آب گرفتگی و سیل نیز شوند. در این میان استان هایی هستند که از ابتدای پاییز تا به امروز نیز شاهد هیچ بارشی نبوده اند.

صادق ضیائیان، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: بارش ها امروز در کشور فراگیر می شود و غالب استان ها شاهد بارش خواهند بود. از روز شنبه این سامانه از کشور خارج می شود و روز شنبه فقط استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان شاهد بارش باران خواهند بود.

او افزود: از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور خواهد شد که عمدتا استان های غربی و جنوب غربی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. روز دوشنبه خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال استان فارس، کرمانشاه، ایلام، گیلان و لرستان شاهد بارش خواهند بود.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در روز سه شنبه آذربایجان شرقی، گیلان، اردبیل و مازندران شاهد بارش باران خواهند بود. روز دوشنبه شدیدترین بارش ها را در استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویراحمد شاهد خواهیم بود و در روز سه شنبه نیز بارش ها در استان گیلان شدت بیشتری دارد و در این سه استان احتمال وقوع سیل وجود دارد. احتمال وقوع سیل در این سه استان قطعی نیست و در صورت وجود خطر هشدار اعلام خواهد شد.

ضیائیان با اشاره به استان های پربارش کشور در فصل پاییز سال 99 افزود: استان گیلان در پاییز 99 بیشترین بارش را تا به این لحظه با 98.5 میلی متر داشته است. پس از گیلان، استان مازندران قرار دارد که شاهد 89.9 میلی متر بارش بوده است و پس از مازندران نیز استان اردبیل قرار دارد که 9.7 میلی متر بارش داشته است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان بیان کرد: کم ترین بارش در کشور در فصل پاییز 99 تا به این لحظه مربوط به استان خراسان جنوبی بوده است که نزدیک به صفر میلی متر بوده است. هرمزگان نیز در رده دوم کم بارش ترین استان های کشور در پاییز 99 قرار دارد.

//انتهای پیام: 4

نظر شما