معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر داد؛

اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر/ حضور یک سوم کارمندان شهرهای قرمز در محل کار/ محدودیت تردد در شهرهای قرمز/ آموزش ها همچنان آنلاین است

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۰:۴۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۷۲۹۸
اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر/ حضور یک سوم کارمندان شهرهای قرمز در محل کار/ محدودیت تردد در شهرهای قرمز/ آموزش ها همچنان آنلاین است
علیرضا رئیسی گفت: در خصوص حضور کارکنان در محل کار تصمیم گیری شده است به گونه ای که در شهرهای قرمز یک سومم کارکنان در ادارات حاضر هستند.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا گفت: با آغاز فصل سرما در جهان میزان شیوع بیماری و آمار ابتلا در دنیا شتابنده افزایش می یابد. در اروپا ابتلای روزانه به مرز هزار نفر رسیده است و برای اولین بار در آمریکا روزانه 180 هزار نفر مبتلا در یک روز وجود داشته است. در کشور ما تست های افزایش یافته و میزان مبتلایان نیز افزایش یافته است.

او افزود: بر اساس تاکید رییس جمهور باید از تجمعات جلوگیری کرد. همه دستگاه ها پای کار هستند و تمامی تصمیمات در ستاد ملی بر این اصول استوار است که با رعایت پروتکل ها و کاهش تجمعات میزان ابتلا کاهش پیدا میکند. در حالی که با افزایش سفرها و تجمعات میزان ابتلایان افزایش خواهد یافت‌.

به گفته او حدود سه هفته پیش 43 شهرستان و بعد از آن 46 شهرستان محدودیت اعمال شده و بر اساس نتایج محدودیت ها مناسب بوده و طرح هوشمند و پویا تهیه شده تا وزارت بهداشت و درمان وضعیت شهرستان ها را بررسی کند.

رئیسی ادامه داد: سه سطح برای وضعیت کرونا در کشور تعریف شده سطح هشدار یک، دو و سه و برای شهرها بر اساس رنگ بندی قرمز، نارنجی و سبز محدویت ها اعمال شده است. برای ارزیابی میزان کارایی هر یک از محدودیت ها دوهفته زمان لازم است تا بر اساس آن نیاز به تمدید یا تشدید محدودیت مورد بررسی قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: هدف تعطیلی کسب و کار نیست بلکه برای کاهش شیوع این بیماری موظف هستیم. شهرستان ها در مرحله دو و سه باید تمامی مشاغل غیر ضروری را تعطیل و فقط مشاغل مورد نیاز مردم باز باشند. بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 100 شهرستان در وضعیت قرمز است حتی تهران هم قرمز است. 150 شهرستان در وضعیت نارنجی و 155 شهرستان هم در وضعیت زرد هستند و  سطح شغلی 4 برای این شهرستان ها اعمال می شود. 

رئیسی بیان کرد: در سطوح قرمز ، نارنجی و زرد آموزش ها در دانشگاه و مدارس غیر حضوری و مراسم فرهنگی و مذهبی به مدت دو هفته محدودیت دارند. 

او افزود: در خصوص کارکنان نیز تصمیم گیری شده است در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان در ادارات حاضر و در شهرهای وضعیت نارنجی یک دوم کارکنان حاضر و در هشدار سطح زرد دو سوم کارکنان حاضر هستند . صاحبان مشاغل گروه های تعریف می کنند که چه افرادی به سر کار بیایند.

رییسی گفت: در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی خودروها نمی‌توانند به شهرهای دیگر وارد  و تردد پلاک های غیر بومی ممنوع است‌.

به گفته او زمان اجری این طرح ها یکم آذر بوده و در چند روزهای آینده آموزش شهروندان مورد تاکید است.

رئیسی گفت: محدودیت ها و جرایم راهکار نیست بلکه اقدام اصلی رعایت پروتکل ها  و مراقبت از خود و خانواده است. امید است با  مراقبت صحیح بتوان از شر این ویروس رهایی یافت.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمامی محدویت ها از سر ناچاری وضع شده است.

نظر شما