رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:

اصلی‌ترین درمان کرونا بر پایه اکسیژن درمانی و مراقبت‌های پزشکی است/ بیماران در مرحله ابتلا به بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند/ پیشگیری بهترین اقدام در مهار کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۴:۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۷۴۰۱
اصلی‌ترین درمان کرونا بر پایه اکسیژن درمانی و مراقبت‌های پزشکی است/ بیماران در مرحله ابتلا به بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند/ پیشگیری بهترین اقدام در مهار کرونا
پیام طبرسی گفت: اصل درمان مبتلایان به کرونا بر پایه اکسیژن درمانی و مراقبت‌های پزشکی است.

به گزارش برنا؛ این روزها آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا به اوج خود رسیده است. بر اساس گزارشات سخنگوی وزارت بهداشت و درمان تعداد مرگ‌ و میرهای روزانه به بیش از 450 نفر در روز رسیده است. از سوی دیگر ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت میزان مبتلایان به کرونا را بیش از این ارقام دانست و می گوید که بسیاری از افراد بدون اطلاع از بیماری خود در سطح شهر تردد داشته و همین قضیه میزان مبتلایان را افزایش  داده است. هم‌اکنون شیب تند ابتلا به کرونا و افزایش مرگ‌ومیرها نگران کننده است، اوضاع تمام مراکز درمانی و بیمارستانی مناسب نیست و به این مراکز می‌توان به عنوان بمب ابتلا به کرونا یاد کرد.

پیام طبرسی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره اینکه چه افرادی در صورت ابتلا به کرونا باید به مراکز درمان مراجعه کنند به خبرنگار برنا گفت: افراد در صورت بروز احساس فشار در قفسه سینه، نفس تنگی، تندی تنفس، خفگی، تغییرات در سطح هوشیاری و خواب آلودگی باید برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او درباره اثربخشی داروها در درمان کرونا افزود: داروی خاصی برای درمان کرونا وجود ندارد. هم‌اکنون داروهایی همچون رمدیسیویر، اینترفرون و ... در روند درمان برخی افراد تاثیرگذار است.

طبرسی تاکید کرد: اصل درمان مبتلایان به کرونا بر پایه اکسیژن درمانی  و مراقبت‌های پزشکی است.

این پزشک متخصص عفونی ادامه داد: در شرایط کنونی به‌دلیل شلوغی بیمارستان‌ها این اماکن به محل شیوع کرونا تبدیل شده و برخی از افراد از رفتن به مراکز درمانی ممانعت دارند.

افراد بیمار در مراحل اولیه بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند

 او درباره اینکه چه افرادی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند، گفت: افراد در صورت بیماری باید به مراکز درمانی مراجعه کنند. بیماری کرونا خطرناک است.

این پزشک عفونی تصریح کرد: بسیاری از افراد در خانه مانده و با کاهش سطح اکسیژن به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. اغلب این افراد در حالی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که نمی‌توان کاری برای آنها انجام داد و میزان مرگ‌و میر افزایش پیدا می کند.

طبرسی افزود: باید افراد بیمار در مراحل اولیه بیماری به مراکز درمانی مراجعه و برای درمان اقدام کنند، طبیعتا با تجویز دارو و گذراندن مراحل درمانی جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.

او در پاسخ به این سوال که می‌توان به کرونا به شکل خفیف مبتلا شد یا خیر؟ گفت: تاکنون علم به این درجه از یافته‌ها نرسیده است. بهترین اقدام پیشگیری برای مصونیت در برابر کرونا است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز