خواص ناشناخته ویتامین A برای زنان بارداری

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۹:۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۷۶۰۴
خواص ناشناخته ویتامین A برای زنان بارداری
در دوران بارداری تامین مواد مغذی و ویتامینهای مورد نیاز برای حفظ سلامت مادر و جنین از اهمیت بیشتری برخوردار است. ضرورت دارد در این دوران چندین نوع ویتامین از جمله ویتامین A در رژیم غذایی مادر گنجانده شود.

به گزارش برنا؛ ویتامین A از جمله ویتامینهای محلول در چربی است که در کبد وجود دارد. این ویتامین در رشد جنین نقش حائز اهمیتی دارد. وجود ویتامین A در رژیم غذایی به رشد قلب، ریه ها، کلیه ها، چشمها و استخوانهای جنین و همچنین رشد سیستم تنفسی و عصبی مرکزی کمک می کند.

لازم نیست روزانه مقدار کافی ویتامین A در رژیم غذایی گنجانده شود اما می توان این ویتامین را در عرض چند روز یا حتی به طور متوسط در یک هفته مصرف کرد.

ویتامین A بیشتر در محصولات لبنی، میوه ها و سبزیجات و ماهیان روغنی وجود دارد. میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ حاوی بتاکاروتن است که بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می کند.

زنان می توانند میزان کافی از این ویتامین را از طریق رژیم غذایی تامین کنند و نیازی به مصرف مکمل نیست. همچنین از آنجاییکه این ویتامین به راحتی از طریق مصرف مواد غذایی تامین می شود فقر ویتامین A شایع نیست. از جمله علائم کمبود این ویتامین در بدن می توان به دید ضعیف در شب و ضعیف بودن سیستم ایمنی اشاره کرد. همچنین کمبود این ویتامین موجب بروز بیماریهای مرتبط با چشم می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز