کرونا برگ برنده کنکوری های ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۲۳:۰۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۷۷۳۵
کرونا برگ برنده کنکوری های ۱۴۰۰
کرونا آسیب های فراوانی به افراد وارد کرد اما یکی از مزایای آن تغییر در روند کنکور و نزدیکی فرصت ها یا همان حرکت به سوی عدالت اجتماعی است.

به گزارش برنا؛ داوطلبان کنکور 1400 قرار است در این آزمون را بدون هیچ کلاس، برگزاری دوره‌های تست‌ زنی، آزمون و ... شرکت کتتد. این مقوله می‌تواند کنکور متفاوتی را برای آنها به‌دنبال داشته باشد.

رقابت بیشتر به خاطر حضور داوطلبان در منزل

امیرحسین یوسفی، کارشناس مسائل آموزش و کنکور درباره چگونگی بازخوانی مطالب درسی برای داوطلبان شرکت در کنکور 1400 در شرایط کرونایی به خبرنگار برنا گفت: کلاس‌های کنکور، مدارس و دیگر مراکز آموزشی به شکل غیرحضوری برگزار می شود و  در این شرایط برخی از مدارس خدمات بهتری ارائه می‌دهند.

او در پاسخ به این سوال که داوطلبان برای موفقیت در کنکور به‌دلیل نبود کلاس حضوری  باید چگونه درس بخوانند؟ افزود: آموزش در فضای مجازی شرایط بهتری را در روند آموزشی به همراه دارد و داوطلبان در این شرایط از وضعیت مناسب‌تری برخوردار هستند. 

یوسفی درباره مزایا و معایب آموزش‌های آنلاین گفت: فیلم‌های آموزش آنلاین معلمان مطرح  کشور در فضای مجازی بارگذاری شده است. بسیاری از معلمان مطرح کشور به شکل رایگان در فضای مجازی کلیپ‌های آموزشی بارگذاری کرده‌اند. در این شرایط فرد کنکوری زمینه یادگیری برایش فراهم است.

او افزود: طی سال‌های گذشته از بهمن ماه به بعد بسیاری مدارس و کلاس‌های کنکور تعطیل می‌شد.  اینکه امسال داوطلبان کنکوری در ساعت مشخص در خانه حضور داشته و به مطالعه می‌پردازند یک موقعیت مناسب برای قبولی آنها در کنکور است.

 یوسفی تاکید کرد: کمبودها برای برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی بروز کرده است اما ساعت مطالعه دانشجویان افزایش یافته است.

وقت آزاد برای داوطلبان کنکوری

این کارشناس کنکور در ادامه گفت: در کنکور از پایه‌های نهم، دهم و یازدهم آزمون اخذ می‌شود. بچه‌ها در پایه یازدهم باید دروس نهم و دهم را هم مطالعه کنند. 

یوسفی افزود: به‌دلیل شیوع کرونا داوطلبان وقت آزاد بیشتری در مقایسه با سال‌های گذشته دارند. البته به شرطی که داوطلب به شکل مناسب و مستقل به انجام فعالیت‌ها بپردازد. داوطلب  کنکور برای درس خواندن مجبور  به داشتن معلم نیستند.

تحقیق عدالت آموزشی برای داوطلبان کنکور

در شرایط کرونایی برخی داوطلبان از معلم خصوصی استفاده کرده و دیگر داوطلبان هم از امکانات خاصی برخوردار نیستند. این کارشناس کنکور  درباره چگونگی برقراری عدالت آموزشی در این شرایط گفت: برخی افراد در کلاس‌های کنکور به‌شکل مستقل به فعالیت می‌پردازند، طبیعتا از این موقعیت متحمل آسیب نمی‌شوند. این در حالی است که موسسات و آموزشگاه‌ها هم در این زمینه متحمل خسارت شده اند.

یوسفی ادامه داد: بسیاری از موسسات کنکور آزمون‌های آنلاین برگزار می‌کنند. فضای آنلاین در اختیار همگان است. هم‌اکنون اکثر داوطلبان از اینترنت حداقلی برخوردار هستند. در این شرایط فرد خواستار یادگیری می‌تواند از امکانات موجود بهره‌مند شود. باید به شرایط جدید عادت کرد.

بعد از کرونا بسیاری از آزمون‌ها به شکل آنلاین برگزار می‌شود 

او تاکید کرد: کلاس‌های آنلاین از چندین سال قبل در کشورهای پیشرفته برگزار می‌شد. بعد از کرونا هم این سبک(آموزش‌های مجازی) در آموزش‌ها به‌ویژه کنکور ماندگار است چون این نوع آموزش باعث صرفه‌جویی در زمان رفت و آمد داوطلبان و کاهش خستگی آنها می‌شود. 

 موفقیت داوطلبان کنکور بیش از پیش

این کارشناس کنکور با توجه به زیرساخت‌های آموزشی برای داوطلبان گفت: افراد خواستار اخذ نتیجه مطلوب در کنکور باید پیگیر مطالب درسی خود باشند. در سال‌های قبل هم بسیاری از داوطلبان از مناطق محروم بوده و برنامه‌ای در زمینه شرکت در کلاس های تست و آزمون‌های مختلف برای کنکور نداشتند اما آنها در آزمون موفق‌ می‌شدند و امسال هم امکان موفقیت داوطلبان بیش از پیش وجود دارد.

داوطلبان با کمبود وقت مواجه نیستند

یوسفی درباره خلاءهای آموزشی امسال برای داوطلبان افزود: زمان برگزاری آزمون کنکور اعلام شده و داوطلبان با کمبود وقت مواجه نیستند. داوطلبان می‌توانند با استفاده از امکانات رایگان  در فضای مجازی موفقیت‌شان در کنکور را بیش از سال‌های گذشته رقم بزنند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز