۴۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان اردبیل زنان خانه‌دار هستند

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۰:۲۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۷۸۸۴
۴۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان اردبیل زنان خانه‌دار هستند
استاندار اردبیل با اشاره به روند صعودی ابتلا به ویروس کوید ۱۹ در این استان بیان کرد: بیش از ۴۵ درصد مبتلایان به این ویروس و بستری‌ها در بیمارستان زنان خانه‌دار هستند.

به گزارش برنا؛ اکبر بهنامجو در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: چرایی فراوانی بالای ابتلای زنان خانه‌دار و بستری بیشتر آنها در بیمارستان‌ها باید شناسایی و علت‌یابی شود.

او همچنین  تاکید کرد که استخراج اطلاعاتی چون سن، جنس، شغل ، محل سکونت و علت ابتلا بیماران و بروزرسانی این اطلاعات می‌تواند در شناسایی دلایل و برنامه‌ریزی برای کاهش زمینه‌های ابتلا مورد استفاده قرار گیرد.

او اضافه کرد: در جریان این اقدام، افراد بستری شده به دلیل کرونا که دارای مشکلات معیشتی و خدماتی هستند نیز شناسایی و کمک‌های مومنانه و خدمت‌رسانی توسط گروه‌های بسیج  مردمی به آنان ارائه می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: همچنین در جریان جمع‌آوری اطلاعات بیماران بستری، گروه‌های نیازمند مراقبت و آگاهی شناسایی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه اطلاعات به آنان در خصوص مراقبت در برابر کرونا انجام می‌شود.

بهنامجو  اجرای برنامه‌های فرهنگی، آگاه‌سازی محله محور و تولید محتوا و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را در راستای ارائه اطلاعات پیشگیرانه از کرونا در بین خانواده‌ها ضروری دانست.

او بر تقویت کانال ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی در فضاهای مجازی تاکید و این حوزه را از جمله زمینه‌های انتقال آگاهی‌های پیشگیرانه از کرونا عنوان کرد.

استاندار اردبیل با دعوت اهالی استان به خودمراقبتی در برابر کرونا، تعداد ۴۵۰ بستری در بیمارستان‌های استان و هشت فوتی روزانه  به دلیل کرونا را برای استان واقعه‌ای خطرناک توصیف کرد.

او افزود: همه افراد جامعه باید با عمل به پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و برگزاری مراسم جمعی در راستای کاهش میزان بستری و فوتی در استان سهیم شوند.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ، نماینده نیروی انتظامی و تعدادی از مدیران مرتبط گزارشی از اقدامات انجام گرفته و اجرای مصوبات قرار گاه مقابله با کرونا ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز