مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

قوانین خوبی در حوزه کارآفرینی وضع شده اما اجرا نمی‌شود/کارآفرینان باید به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد حمایت شوند

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۹:۵۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۸۴۴۸
قوانین خوبی در حوزه کارآفرینی  وضع شده اما اجرا نمی‌شود/کارآفرینان باید به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد حمایت شوند
رحیم سرهنگی گفت: در حوزه کارآفرینی قوانین خوبی وضع شده است اما متاسفانه به درستی اجرا نمی شود.

به گزارش برنا؛ رحیم سرهنگی، مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه هفته جهانی کارآفرینی گفت: همگام با 176 کشور دنیاt هفته جهانی کارآفرینی را برگزار خواهیم کرد و به دلیل شرایطی که کرونا ایجاد کرده است حدود 300 برنامه و 60 برنامه ملی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌کنیم.

او افزود: کشور ما در دوره‌های مختلف تجربه های یکسانی را طی کرده است درواقع رئیس جمهوری های مختلف آمدند و رفتند اما مسائل خاص کشور باقی مانده است و در یک دوره اوج می‌گیرد یعنی تورم ایجاد می‌شود، نرخ ارز بالا می‌رود، مسکن گران می‌شود، کالای اولیه  کمیاب می شود  و اگر فروش نفت داشته باشیم می‌توانیم اوضاع را کنترل کنیم اما مشکل این است که به دلیل تحریم‌های ناعادلانه نفت کشور را نمی‌خرند و ارز موجود فقط به کالاهای اساسی اختصاص داده می‌شود بنابراین جایی برای اهمیت دادن به کالاهای نو نمی ماند.

سرهنگی تصریح کرد: اقتصاد ایران به راحتی قابل مسدود و تحریم کردن است و تنها راه برون رفت از این وضعیت، ایجاد یک اقتصاد پیچیده است یعنی محصول و کالاها و خدمات را به شکل پیچیده در کشور ایجاد کنیم.

او افزود: در کشور ما شریان اصلی اقتصاد نفت است و اگر خرید و فروش آن متوقف شود، کاملا اقتصاد آسیب می‌بیند کما اینکه این اتفاق هم رخ داده است اما پیچیدگی اقتصاد باعث می‌شود با قطع یک شریان، اقتصاد زمین نخورد.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بیان کرد: پیچیدگی در اقتصاد باعث می‌شود سیستم اکوسیستم کارآفرینی ارتقا یابد و وقتی این اکوسیستم پیچیده شود، ارتباط بین کارآفرینان افزایش پیدا می‌کنند و این ارتباط تنگاتنگ باعث تشکیل گونه‌های جدید می‌شود و اینگونه است کالاها و محصولات فراوانی تشکیل می‌شود و اقتصاد به سمت پیچیدگی می‌رود.

او افزود: برای اقتصاد پیچیده نیاز به بازار گسترده داریم که همان بازار جهانی است و باعث می‌شود شریان‌های اقتصادی باز شود و ارتباط خوبی بین دولت با اکوسیستم‌های منطقه و نقاط دور دست برقرار شود. 

سرهنگی اظهار کرد: شاید برخی بگویند به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم به بازارجهانی دست پیدا کنیم اما تجربه نشان داده حتی با وجود تحریم‌ها هم ما توانستیم با بازار جهانی ارتباط  برقرار کنیم.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای پیچیده کردن اقتصاد و خارج کردن اقتصاد از وضع کنونی باید به بازیگران اصلی یعنی کارآفرینان توجه زیادی شود و چالش‌های روبه روی آنها را برداشت. اینگونه نباشد که هم بازار ریسک داشته باشد هم از سوی مدیران ریسک ایجاد شود و کارآفرینان پشیمان شوند.

او افزود: در حوزه کارآفرینی قوانین خوبی وضع شده است اما متاسفانه به درستی اجرا نمی شود و ما می‌بینیم یک کارشناس در یک اداره تصمیم می‌گیرد چه بلایی سر کارآفرین و کارخانه بیاید بنابراین در نهایت ما می‌بینیم کارآفرینان درگیر ناکارآمدی سیستم‌های اقتصادی کشور می‌شوند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز