بیمه زنان خانه دار گیلان به ۳۰ هزار نفر رسید

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۰:۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۸۴۶۴
بیمه زنان خانه دار گیلان به ۳۰ هزار نفر رسید
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: تا کنون ۳۰ هزار زن خانه دار در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

به گزارش برنا؛ علی حسین نژاد گفت: زنان خانه دار دارای کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد طرح بیمه زنان خانه دار اقدام کنند.

او عنوان کرد: اگر سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از ۵٠ سال باشد در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌ شود که معادل هر سال سن مازاد بر ۵٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

او اظهار کرد: متقاضیان استفاده از طرح بیمه زنان خانه دار سازمان تامین اجتماعی می‌توانند از خدماتی مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات درمانی و فوت "قبل و بعد از بازنشستگی" استفاده کنند، ضمن اینکه استفاده از تمام یا قسمتی از این خدمات به انتخاب نرخ و پرداخت حق بیمه توسط متقاضی بستگی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: زنان خانه دار مانند بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی می‌ توانند با پرداخت حق سرانه خود و افراد تحت تکفل، دفترچه درمانی این سازمان را نیز دریافت کنند و از امکانات مراکز درمانی تامین اجتماعی بهره مند شوند.

او با بیان اینکه بانوان گیلان ۲۵ درصد بیمه شدگان اصلی گیلان را شامل می شوند، گفت : در واقع از ۴۲۱ هزار بیمه شده اصلی در استان گیلان حدود ۱۰۵ هزار نفر بانوان هستند.

سازمان تامین اجتماعی سه سطح از تعهدات بیمه‌ای را برای زنان خانه‌دار در نظر گرفته است؛ نوع اول با نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد است که تنها بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی را شامل می شود،  نوع دوم نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد است که بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی خواهد بود.

نوع سوم با نرخ پرداخت حق بیمه ۲۰ درصدی، شامل تعهدات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است،  نکته مهم آنکه دو درصد از این نرخ های تعیین شده را دولت متعهد شده است،  به این ترتیب در سال جاری با توجه به حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار برای مدل اول یعنی نرخ پرداخت حق بیمه سهم بیمه شده ۱۲ درصد ماهانه ۲۳۰ هزار تومان، برای مدل دوم یعنی نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد ماهانه ۲۶۷ هزار تومان و برای مدل سوم یعنی نرخ پرداخت حق بیمه ۱۸ درصد ماهانه ۳۴۳ هزار تومان پرداخت می شود ضمن آنکه این مبالغ برای هر سال متغیر بوده و بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال تعیین می‌ شود.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۴۲۰ هزار بیمه شده اصلی و ۱۳۸ هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل شان در مجموع با جمعیت یک میلیون و ۲۴۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز