مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان خبر داد:

شکایت انجمن حمایت از کودکان کار از فرد آزاردهنده پسران فال فروش/ سازمان بهزیستی باید آموزش خودمراقبتی به کودکان کار ارائه کند /آموزش و پرورش باید خودمراقبتی را سرفصل کتاب‌ها قرار دهد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۴:۵۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۸۷۹۴
شکایت انجمن حمایت از کودکان کار از فرد آزاردهنده پسران فال فروش/ سازمان بهزیستی باید آموزش خودمراقبتی به کودکان کار ارائه  کند /آموزش و پرورش باید خودمراقبتی را سرفصل کتاب‌ها قرار دهد
فرشید یزدانی گفت: بخش حقوقی انجمن حمایت از کودکان از این فرد که دو کودکِ کار را مورد آزار قرار داده بود، شکایت کرده است و هنوز در حال بررسی موضوع هستیم و تا چند روز آینده گزارش این شکایت به دست ما می‌رسد.

به گزارش برنا؛ چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد مبنی بر اینکه مردی، دو کودک کار (فال فروش) را بازیچه تفریح و خنده خود قرار داده و با انتشار فیلم غیر اخلاقی و باز نشر دادن آن در شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران فضای مجازی، سبب تشویش اذهان عمومی شده بود. این فیلم اولین فیلمی نیست که درخصوص آزار و اذیت کودکان کار منتشر می‌شود و همین چندوقت پیش بود مردی کودک زباله گردی را سوژه خود کرده بود بنابراین به نظر می‌رسد ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به کودکان کار امری مهم و ضروری است تا بتوانند در این شرایط از خودشان مراقبت کنند و از شر افراد سوءاستفاده گر خود را نجات دهند.

فرشید یزدانی، مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به شکایت از این فرد گفت: بخش حقوقی انجمن حمایت از کودکان از این فرد که دو کودکِ کار را مورد آزار قرار داده بود، شکایت کرده است و هنوز در حال بررسی موضوع هستیم و تا چند روز آینده گزارش این شکایت به دست ما می‌رسد.

او در پاسخ به این سوال که آیا آموزش‌های خودمراقبتی به کودکان کار ارائه می‌شود یا خیر؟ افزود: اینکه یک بسته آموزشی منسجمی جهت ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به کودکان کار داشته باشیم، وجود ندارد اما ما در حد توانایی سازمان مردم نهاد خود یک بخش آموزش خودمراقبتی راه انداختیم تا کودکان کاری که تحت پوشش‌مان هستند از این آموزش‌ها استفاده کنند و یاد بگیرند چگونه خودشان را در مقابل چنین اتفاقات ناگواری حفظ کنند.

یزدانی تصریح کرد: به طور کلی 2 خانه کودک تحت پوشش ما قرار دارد که حدود 100 کودک کار در آنجا رفت و آمد دارند و ما به آنها آموزش خودمراقبتی ارائه می‌دهیم اما واقعیت این است که اینگونه آموزش‌ها نیاز به گسترش دارد که سازمان بهزیستی باید به صورت جدی وارد شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به نقش بهزیستی در ارائه آموزش‌های خودمراقبتی گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم چنین بسته آموزشی از سوی سازمان بهزیستی به کودکان کار ارائه نمی‌شود درصورتی که انجام چنین کاری نیازی به قانون و مطرح شدن در مجلس شورای اسلامی ندارد و خودِ سازمان بهزیستی می‌تواند در این زمینه گام بردارد.

یزدانی در پایان اظهار کرد: جدا از کودکان کار، تمام کودکان نیاز به آموزش خودمراقبتی دارند بنابراین آموزش و پرورش باید در این زمینه سرفصل‌های کتاب‌های درسی را به این امر اختصاص دهد تا تمام کودکان با اصول اولیه آشنا شوند و بتوانند خود را حفظ کنند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز