آماده‌سازی ۶ هزار تیم عملیاتی هلال‌احمر برای گذر از زمستان کرونایی

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۸:۴۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۸۹۵۲
آماده‌سازی ۶ هزار تیم عملیاتی هلال‌احمر برای گذر از زمستان کرونایی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از آماده‌سازی بیش از ۶ هزار تیم عملیاتی برای سرعت بخشی در امدادرسانی به سوانح ترافیکی و غیرترافیکی، ارتقای ضریب پاسخگویی به حوادث و سوانح غیرمترقبه در شرایط جوی ناپایدار و بحرانی در فصل زمستان و ارتقاء سطح آرامش روانی هموطنان خبر داد.

به گزارش برنا؛ مهدی ولی پور گفت: بر خلاف دو طرح ملی امداد و نجات نوروزی و تابستانی هلال احمر که اولویت نخست سازمان امداد و نجات بر رسیدگی فوری به مصدومان حوادث جاده ای و ترافیکی به دلیل افزایش مسافرت ها و تعطیلی ها بیشتر به امدادرسانی به حادثه دیدگان تصادفات، حریق خودرو ها، واژگونی خودروها و انحراف خودروها از جاده و نظایر آن متمرکز بود امسال این موضوع بخاطر شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرد.

او توضیح داد: در فصل زمستان امسال رویکرد و اولویت سازمان امداد و نجات فقط حوادث و سوانح جاده ای نیست و رویکرد ما به دلیل تغییر فصل بحث بارش ها و نزولات آسمانی است که در قالب برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی معممولا رخ می دهد و مسافران زمستانی در این گونه حوادث جوی دچار آسیب می شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تجربیات حاصله از طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر در سال های گذشته نشان داده است که ما در این فصل با حوادثی مثل سیل و زلزله نیز روبرو خواهیم شد که خود این حوادث طبیعی با توجه به شرایط جوی باعث مضاعف شدن سختی ها در امدادرسانی به آسیب دیدگان این گونه حوادث در فصل زمستان می شود و خانواده های که در زمستان بخاطر شرایط برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی دچار زلزله و بی خانمانی می شوند دچار آسیب های مضاعف و چند برابر می شوند.

ولی پور ادامه داد: در زمستان امسال ما باید به این مشکلات بحث شیوع ویروس کرونا را هم اضافه کنیم که  امسال باید یک رویکردی جدیدی را برای بحث بهداشتی و حفظ سلامتی افراد چه آنهایی که آسیب دیده اند و چه نیروهای امدادگر و نجاتگر داشته باشیم که این مهم آمادگی چند برابری را نسبت به سال های قبل و استفاده از تجهیزات و امکانات زیادتری را می طلبد.

او اظهار کرد: با برنامه ریزی های عملیاتی و اقتضایی که در دستور کار این سازمان قرار دارد جمعیت هلال احمر امسال یک رویکرد جدیدی را در ارائه خدمات امداد و نجات زمستانی به حادثه دیدگان احتمالی و متاثرین از انواع حوادث طبیعی و جوی خواهد داشت و اکنون در حال آماده سازی و سازماندهی تیم های عملیاتی هستیم که امیدواریم با آموزش های مناسب، تجهیزات مناسب بتوانیم این زمستان سخت کرونایی را پشت سر بگذاریم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده بیش از ۶ هزار تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر تحت عنوان تیم های جاده ای، کوهستان، ساحلی، حوادث و سوانح شهری، برف و کولاک و سیلاب همه در حال آماده سازی و سازماندهی عملیاتی هستند که بتوانند در طرح ملی امداد و نجات زمستانی هلال احمر به ارائه خدمات امداد و نجات، تغذیه و اسکان اضطراری به در راه ماندگان و افراد گرفتار در شرایط جوی و سایر حوادث این فصل بپردازند.  

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است طرح ملی امداد زمستانی سال ۹۹ از روز ۲۵ آذر به صورت رسمی در سراسر کشور آغاز و تا روز تا ۲۵ اسفند ۹۹ ادامه داشته باشد.

او از مردم به ویژه مسافران زمستانی خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز