نتایج تست مقاومت آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس منتشر شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۲:۴۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۹۱۷۱
نتایج تست مقاومت آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس منتشر شد
هم‌زمان با شروع عرضه‌ی آیفون‌های جدید، منابع مستقل مقاومت آیفون‌ ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس را بررسی کرده‌اند و نتایج منتشرشده، از تأثیر انکارناپذیر سرامیک شیلد حکایت دارد.

 

به گزارش برنا؛ اپل در کنفرانس معرفی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون 12، از فناوری جدیدی به ‌نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) برای افزایش مقاومت صفحه‌نمایش رونمایی کرد. بنا به ادعای اپل، محافظ جدید که با همکاری کورنینگ (Corning - شرکت سازنده‌ی گوریلا گلس) ساخته شده، در مقابل آزمایش سقوط چهاربرابر مقاوم‌تر از آیفون‌های سال گذشته است. کوپرتینویی‌ها در هر چهار گوشی خود، در بخش جلویی صفحه‌نمایش از بلورهای سرامیک در مقیاس نانو موسوم به «سرامیک شیلد» استفاده کرده‌اند؛ به‌ لطف این تکنولوژی، صفحه‌نمایش آیفون‌ از هر زمان دیگر مقاوم‌تر است.

در هفته‌ای که گذشت، اپل کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین آیفون‌های امسال را روانه‌ی بازار کرد. حال بعد از تست‌های متعدد، نوبت به سنجیدن مقاومت آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس رسیده است. در ویدئوی منتشرشده در کانال JerryRigEverything، زک نلسون (یوتیوبر معروف) آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو مکس را زیر شکنجه قرار داده است و نتایج گرفته‌شده، از مقاومت بالای آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس حکایت دارند. گفتنی است که آزمایش‌های زک در سطح ۶ سختی در مقیاس موس، روی صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس خط‌و‌خش‌های سطحی ظاهر می‌شود؛ اما خط‌و‌خش‌های وارد شده بسیار سطحی هستند و در مقایسه ‌با محصولات دیگر، در سطح ۶ مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.

 فیلیپ کوری (یوتیوبر معروف)، آزمایش سقوط آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس را انجام داده است. بر اساس تست‌های او، صفحه‌نمایش هر دو آیفون تا آخرین مرحله، هیچ ترک و شکستگی به خود نمی‌بیند. البته پنل پشتی هر دو گوشی در مرحله‌ی سقوط از ارتفاع ۱٫۸ متری می‌شکند که علت آن مشخص است؛ اپل تنها در پنل جلویی از سرامیک شیلد استفاده کرده است.

با توجه‌ به تست‌ها و نتایج منتشرشده، سرامیک شیلد نقش انکارناپذیری در مقاومت پنل جلویی آیفون‌های امسال ایفا می‌کند. کورنینگ فناوری سرامیک شیلد را با همکاری اپل تولید کرده است و مشخص نیست آیا می‌توان انتظار داشت که از آن در دیگر محصولات این شرکت و گوشی‌های اندرویدی استفاده شود یا خیر

نظر شما