عضو کمیته مقابله با کرونا:

کرونا مرگ آنی به‌دنبال دارد/ ماسک پارچه‌ای مصرف کنید/ از ماسک خیس در روزهای بارانی استفاده نکنید/ واکسن کرونا در راه است/ باید کشور را تعطیل کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۴:۵۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۹۲۸۲
کرونا مرگ آنی به‌دنبال دارد/ ماسک پارچه‌ای مصرف کنید/ از ماسک خیس در روزهای بارانی استفاده نکنید/ واکسن کرونا در راه است/ باید کشور را تعطیل کرد
مینو محرز گفت: قدرت انتقال ویروس کرونا از خرداد 99 افزایش یافته است. تا وقتی مردم در تجمعات داشته باشند، طبیعتا روند شیوع ادامه دارد. باید کشور را تعطیل کرد تا به جمعیت بیماران افزوده نشود.

به گزارش برنا؛ شیوع کرونا سبک زندگی جدید را برایمان به همراه داشته است. در این روزهای پاییزی کم و کیف زدن ماسک نیازمند اقدامات جدی است. این در حالی است که هر روز یک خبر جدید درباره خطرات کرونا به گوش می‌رسد و به قول سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان این بیماری همچون شتر، گاو، پلنگ است و هر لحظه به شکل جدید بروز می‌کند.

مرگ آنی به دلیل ابتلا به کرونا

مینو محرز، عضو کمیته مبارزه با کرونا درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور به خبرنگار برنا گفت: کرونا مرگ آنی به‌دنبال دارد. این بیماری ممکن است در غالب سکته‌های مغزی، قلبی و ... بروز و منجر به مرگ آنی می‌شود.

او افزود: ویروس کرونا از خرداد 99 افزایش یافته است. تا وقتی مردم در تجمعات شرکت داشته باشند، طبیعتا روند شیوع ادامه دارد. باید کشور را تعطیل کرد تا به جمعیت بیماران افزوده نشود و بتوان بیماران کنونی را درمان کرد.

مردم ماسک پارچه‌ای استفاده کنند

 محرز درباره خیس شدن ماسک‌ها طی روزهای بارانی افزود: مردم باید از ماسک پارچه‌ای استفاده کنند. ماسک‌های جراحی بعد از چند ساعت مصرف بلااستفاده است. هرچنداغلب مردم از این ماسک‌ها استفاده می‌کنند.

واکسن کرونا توزیع می‌شود

مینو محرز، عضو کمیته مقابله با کرونا با اشاره به آخرین یافته‌های واکسن کرونا در ایران به خبرنگار برنا گفت: این واکسن در بازار  توزیع می‌شود، چون در این شرایط نمی‌توان رفتار مردم را کنترل کرد. مردم به‌جای اینکه خود را با کرونا وفق دهند، این بیماری را رها کرده‌اند.

 او افزود: هنوز  واکسن کرونا در دنیا وارد بازار نشده است. در دنیا دو واکسن محصول کشور آمریکا مطرح است. برای مثال یکی از واکسن‌ها برای نگهداری به یخچال  به دمای منفی 70 درجه نیاز دارد. این واکسن را نمی‌توان به سهولت به دیگر نقاط منتقل کرد. این محصول نیازمند به تمهیدات ویژه دارد.

محرز در واکنش به نگرانی‌های مردم در زمینه دسترسی به واکسن کرونا تاکید کرد:  در کشور ما دانشمندان بر روی واکسن کرونا فعالیت کرده و تا اوایل سال جدید و شاید هم زودتر واکسن کرونای تولید داخل توزیع می‌شود.

کارشناس سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: نباید بر این باور بود که واکسن کرونا فقط محصول کشور مدرنا و فایزر است، بلکه تمامی واکسن‌ها با روش‌های دیگر تولید شده و موثر است. مردم نباید در این زمینه نگران باشند.

واکسن کرونای تولید داخل در مرحله کارآزمایی انسانی

به گفته او تمامی اقدامات در زمینه واکسن کرونا با تجارت و سودجویی شرکت‌ها همراه بوده است. انواع و اقسام واکسن‌ها در جهان تولید می‌شود و تمامی آنها موثر هستند. اصلا مردم نگران نباشند.

محرز افزود: هر کشوری باید واکسن مورد نیاز مردم را تهیه کند. فناوری آن در کشور موجود و واکسن در مرحله کارآزمایی انسانی قرار دارد.

او تصریح کرد: تمامی واکسن‌های کرونا تولید  شده در جهان موثر  هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز