دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

پروازهای داخلی و خارجی همچنان به قوت خود باقیست/افراد کرونا مثبت اجازه خرید بلیت هواپیما ندارند/قیمت‌ها از ابتدای آذرماه تغییری نمی‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۰۵:۵۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۹۳۴۵
پروازهای داخلی و خارجی همچنان به قوت خود باقیست/افراد کرونا مثبت اجازه خرید بلیت هواپیما ندارند/قیمت‌ها از ابتدای آذرماه تغییری نمی‌کند
مقصود اسعدی سامانی گفت: تمام پروازهای داخلی و خارجی به قوت خود باقیست و از ابتدای آذرماه هیچ تغییری در روند پروازها اعمال نمی شود.

به گزارش برنا؛ جهت کنترل بیماری کرونا با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح جامع اعمال محدودیت‌ها با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود که پیرو این طرح، تردد از ساعت 21 تا 4 صبح ممنوع است که البته این طرح استثناهایی هم دارد که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها و آژانس‌ها از جمله آنهاست. در این طرح به فعالیت هواپیماها هم پرداخته شده و پروتکل خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به نحوه فعالیت هواپیماها از اول آذرماه سال جاری گفت: تمام پروازهای داخلی و خارجی به قوت خود باقیست و هیچ تغییری در روند پروازها اعمال نشده است بنابراین طبق برنامه مشخص هواپیماها پرواز می‌کنند.

او درمورد جزئیات پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: مسافرینی که پرواز داخلی دارند، نیازی به ارائه تست کرونا ندارند اما افرادی که پرواز خارجی دارند و می‌خواهند از کشور خارج شوند، باید تست کرونای خود را ارائه دهند.

اسعدی سامانی تصریح کرد: وزارت بهداشت بانک اطلاعاتی ایجاد کرده است که در آن مشخصات افرادی که تست کرونای مثبت دارند ثبت شده است بنابراین با ایجاد ارتباط بین این بانک اطلاعاتی و شرکت‌های هواپیمایی، فردی که کرونا مثبت است شناسایی شده و  بلیت هواپیما به او فروخته نمی‌شود و او اجازه ورود به هواپیما را نخواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از افزایش 10 درصدی قیمت بلیت هواپیماها خبر داد و گفت: قیمت بلیت هواپیماها از روز شنبه اول آذرماه افزایش پیدا نمی‌کند اما طبق آخرین مصوبه‌ای که شورای عالی هواپیمایی  کشوری تصویب کرده است، سقف نرخی قیمت بلیت هواپیماها نسبت به شهریورماه گذشته 10 درصد افزایش پیدا می‌کند که البته این مصوبه از روز تصویب قابل اجرا بود و توسط شرکت‌های هواپیمایی اعمال شد.

//انتهای پیام:5

نظر شما