مدیرعامل راه آهن کشور:

قطارهای مسافربری کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند/سامانه فروش بلیت قطار به بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت متصل شد/قیمت‌ها گران نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۴:۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۹۴۱۲
قطارهای مسافربری کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند/سامانه فروش بلیت قطار به بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت متصل شد/قیمت‌ها گران نمی‌شود
سعید رسولی گفت: درخصوص محدودیت‌های جدید که قرار است از اول آذرماه به اجرا گذاشته شود، هنوز ابلاغیه ای مبنی بر محدودیت سفرهای ریلی به دست ما نرسیده و سفرها کماکان ادامه دارد.

به گزارش برنا؛ جهت کنترل بیماری کرونا با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح جامع اعمال محدودیت‌ها با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود که پیرو این طرح، تردد از ساعت 21 تا 4 صبح ممنوع است که البته این طرح استثناهایی هم دارد که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها و آژانس‌ها از جمله آنهاست. در این طرح به فعالیت قطارهای مسافربری هم پرداخته شده و پروتکل خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن کشور در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید بر رعایت صد درصدی پروتکل‌های بهداشتی در قطارها گفت: از نخستین روزی که پروتکل‌های بهداشتی وضع و ابلاغ شد با جدیت کامل همه پروتکل‌ها را بدون وقفه انجام دادیم به گونه‌ای که نه تنها تغییری نسبت به روز اول پیش نیامد بلکه مصوبات بعدی ستاد ملی مبارزه با کرونا را درمورد فاصله گذاری اجتماعی اجرا کردیم.

او افزود: اصلاحاتی در سامانه فروش بلیت انجام دادیم تا موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هنگام صدور بلیت به صورت سیستمی رعایت شود و حتی خطای انسانی باعث نشود خللی در آن به وجود بیاید به گونه‌ای که در قطارهای بین شهری 50 درصد ظرفیت قطارها را تکمیل می‌کنیم یعنی در هر کوپه 4 نفره، دو و کوپه 6 نفره 3 بلیت فروخته می‌شود مگر اینکه اعضای خانواده‌ای با رضایت خود بخواهند در یک کوپه سفر کنند.

رسولی درخصوص نحوه فعالیت قطارها از روز شنبه تصریح کرد: درخصوص محدودیت‌های جدید که قرار است از اول آذرماه به اجرا گذاشته شود، هنوز ابلاغیه ای به ما مبنی بر محدودیت سفرهای ریلی دریافت نکرده ایم و کماکان سفرها ادامه دارد.

او با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در قطارهای مسافربری افزود: محدودیت‌ها همانی است که قبلا بوده  و همچنان رعایت می‌شود مانند فاصله گذاری اجتماعی، غربال گری و.... همچنین جدیدا کسانی که نتیجه آزمایش کووید 19 آنها مثبت و در سامانه وزارت بهداشت و درمان ثبت شده است، براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تا زمانی که بهبود پیدا کنند و تست‌شان منفی شود ، نمی‌توانند سفر کنند.

مدیرعامل راه آهن کشور بیان کرد: ما هم سامانه فروش بلیت را به سامانه وزارت بهداشت و درمان متصل کردیم تا این کنترل به صورت دقیق انجام شود و از سفر افرادی که کرونا دارند جلوگیری شود.

رسولی در ادامه از تغییر نکردن قیمت بلیت‌ها خبر داد و گفت: در این مدت که فاصله گذاری 50 درصدی را رعایت کردیم، به هیچ عنوان نرخ بلیت‌ها افزایش پیدا نکرده است و سخت گیری‌های آینده هم هیچ ربطی به قیمت بلیط نداشته و دخالتی در گرانی بلیت‌ها نخواهد داشت.

//انتهای پیام:5

نظر شما