نتایج موفقیت آمیز آزمایش بالینی واکسن کرونای چین

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۰:۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۹۶۶۸
نتایج موفقیت آمیز آزمایش بالینی واکسن کرونای چین
بر اساس نتایج مطالعه‌ای که به تازگی انجام شده است، واکسن کووید-۱۹ ساخت چین در ۹۲ درصد افراد، آنتی بادی تولید می‌کند.

به گزارش برنا؛ با این حال محققان اذعان داشتند که هنوز سطح آنتی بادی تولید شده در میان شرکت کنندگانی که این واکسن به نام CoronaVac را دریافت کرده بودند، کمتر از افرادی است که بعد از آلودگی به کووید-۱۹ بهبودی می یابند. این آزمایش برای ارزیابی اثربخشی واکسن طراحی نشده است و این مطالعات هنوز در حال انجام است.

«فنگ چای زو» یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای اظهار کرد: یافته های آنها نشان می دهد با ارائه دو دوز واکسن CoronaVac در یک بازه زمانی ۱۴ روزه، این واکسن می تواند در مدت چهار هفته از ایمن سازی، به سرعت یک واکنش آنتی بادی در بدن ایجاد کند.

زو که محقق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های استان «جیانگسو» در «نانجینگ» است، افزود: به اعتقاد ما این خصیصه، واکسن CoronaVac را برای استفاده اضطراری در هنگام شیوع همه‌گیری مناسب می سازد. این یافته ها آخرین یافته‌هایی است که امیدواری ایجاد می کند یک واکسن مناسب علیه کووید-۱۹ در مدت زمان کوتاهی در دسترس قرار خواهد گرفت.

در روزهای اخیر، دو شرکت داروسازی «فایزر» و «مُدرنا» هر دو نتایج اولیه مثبت مرحله سوم آزمایش های بالینی واکسن های خود را منتشر کرده اند. بیش از ۱۲۰ واکسن احتمالی در حال ارزیابی است و ۴۸ مورد در آزمایش های بالینی قرار دارند.

CoronaVac یک واکسن ویروسی است که از لحاظ شیمیایی غیرفعال شده است. این واکسن بر اساس یک گونه ویروس کرونا که باعث ابتلا به کووید-۱۹ می شود، ساخته شده است.

در این مرحله از آزمایش بالینی دو بخشی این واکسن که اولین مرحله از فرایند ارزیابی آن محسوب می شود، محققان واکسن  CoronaVac را  برای بیش از ۷۰۰ داوطلب سالم ۱۸ تا ۵۹ ساله در چین در فاصله زمانی ۱۶ آوریل تا ۵ مه استفاده کردند.

آنها گفتند: هیچ شرکت کننده ای سابقه آلودگی به کووید-۱۹ را نداشت و به مناطقی که شیوع این بیماری در آنها بالاست نیز مسافرت نکرده بودند و در زمان دریافت این واکسن علایم تب نداشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز