مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار نارنجی در استان های غربی و مرکزی/احتمال آبگرفتگی معابر در تهران

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۲۳:۴۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۹۹۷۱
هشدار نارنجی در استان های غربی و مرکزی/احتمال آبگرفتگی معابر در تهران
صادق ضیائیان از تشدید بارش ها از اواخر روز جمعه در کشور خبر داد.

به گزارش برنا؛ با آغاز ورود سامانه های جوی از اواسط آبان ماه، کشور شاهد بارش های خوبی بوده است که امیدهای زیادی را زنده کرده است و به نظر می رسد این بارش ها هفته آینده نیز ادامه دارد و تشدید می شود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این خصوص به خبرنگار برنا گفت:  سامانه بارشی در بعد از ظهر روز جمه وارد کشور می شود که بارش های زیادی را به دنبال دارد. این سامانه بارشی تا اواخر وقت شنبه با شدت در کشور وجود دارد و در این خصوص هشدار درجه نارنجی صادر شده است.

او افزود: این سامانه از منطقه غرب وارد کشور می شود و استان های مرکزی و شمالی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. نوع مخاطره در این هشدار بارش باران، رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد نسبتا شدید است.

ضیائیان اظهار کرد: استان های گیلان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، نیمه غربی استان سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و نیمه غربی استان اصفهان درگیر این سامانه خواهند بود و در آن ها اعلام هشدار شده است و احتمال آبگرفتگی و وقوع سیل وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی افزود: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، بارش برف در ارتفاعات در این استان ها پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در آخرین ساعات روز جمعه، بارش ها در تهران آغاز خواهد شد و در روز شنبه بارش ها  بیشتر خواهد شد. در همین راستا نیاز است آبراه ها باز شده تا شاهد آبگرفتگی معابر نباشیم.

ضیائیان ادامه داد: تهران در روز یکشنبه نیز شاهد بارش هایی خواهد بود و پس از روز یکشنبه بارش ها قطع خواهد شد. در همین راستا بارش ها سبب می شود تا اوایل هفته آینده آلودگی هوا در تهران کمتر شود و تعطیلی روز جمعه نیز علت دیگری است که سبب می شود تا آلودگی تهران کاهش یابد. 

او افزود: جمعه صبح هوای تهران تا حدودی آلوده است که به علت کاهش ترددها در این روز به سرعت میزان آن کاهش خواهد یافت و در ادامه تا روز یکشنبه میزان آلایندگی ها کم می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان گفت: روز پنجشنبه بارش های باران در سواحل دریای خزر نیز رقم خواهد خورد. این بارش ها به ارتفاعات البرز نیز خواهد رسید و سبب می شود تا ارتفاعات تهران نیز بارانی شوند و  محدوده شهر تهران در روز پنجشنبه نیز شاهد بارش های خفیفی خواهد بود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز