معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

جمع آوری ۲۸ هزار معتاد متجاهر از ابتدای شیوع کرونا تا امروز/هزار و ۱۰۰ زن معتاد در مراکز بهزیستی نگه‌داری می‌شوند/۶۰ درصد از مصرف کننده‌های کشور دارای شغل هستند

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۰۴:۴۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۹۰۲۵۲
جمع آوری ۲۸ هزار معتاد متجاهر از ابتدای شیوع کرونا تا امروز/هزار و ۱۰۰ زن معتاد در مراکز بهزیستی نگه‌داری می‌شوند/۶۰ درصد از مصرف کننده‌های کشور دارای شغل هستند
فرید براتی سده گفت: از ابتدای اسفندماه که کشور درگیر ویروس کرونا شد تاکنون 28 هزار معتاد متجاهر از بین زنان و مردان جمع آوری شدند.

به گزارش برنا؛ فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص تعداد زنان و مردان مصرف کننده‌ای که از ابتدای شیوع ویروس کرونا جمع آوری شدند، گفت: از ابتدای اسفندماه که کشور درگیر ویروس کرونا شد تاکنون 28 هزار معتاد متجاهر از بین زنان و مردان جمع آوری شدند.

او افزود: از این تعداد نزدیک به 20 هزار و پانصد نفر به بهزیستی تحویل داده شدند و باقی آنها در سایر دستگاه‌ها مانند سازمان زندان‌ها، سپاه، ناجا و... خدمات دریافت می‌کنند.

براتی سده تصریح کرد: از بین کسانی که تحویل بهزیستی داده شدند هزار و صد نفر معتادان زن و باقی آنها مرد هستند که در مراکز ما برای دریافت خدمات نگه داری شدند.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه عدم اشتغال تنها دلیل روی آوردن به اعتیاد نیست، گفت: برخی از افراد معتقدند اگر فردی شغل نداشته باشد به سمت اعتیاد می‌رود اما این عقیده کاملا غلط و نادرست چون شواهد و آمار در کشور ما نشان می‎‌دهد 60 درصد از کسانی که اعتیاد دارند شاغل هستند و اتفاقا در بین آنها پزشکان، مهندسان و افراد با جایگاه اجتماعی بالایی به چشم می‌خورد.

او افزود: درمقابل افرادی هم هستند که می‌گویند اگر فرد بهبودیافته از اعتیاد شغل نداشته باشد باز هم ناخودآگاه به سمت اعتیاد بازمی‌گردد که این عقیده هم نادرست است چون اعتیاد یک بیماری مزمنی است که با یک اقدام حل نمی‌شود پس نباید همه تقصیرها را گردن اشتغال انداخت چرا که اشتغال فقط یک عامل است و همه چیز نیست.

براتی سده با تاکید بر لزوم پذیرش افراد بهبودیافته در حوزه اشتغال گفت: باید به جامعه آموخت فردی که بهبودیافته است حق حیات و کار دارد و باید آنها را بپذیرند چرا که اگر یک فرد بهبودیافته توسط جامعه ترد شود و نتواند مشغول به کار شود این می‌تواند عاملی باشد تا فرد به سمت اعتیاد برگردد.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور به اشتغال زایی در بهزیستی برای بهبودیافتگان اشاره کرد و افزود: بهزیستی جهت ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان نیز گام برداشته است و با راهاندازی مراکز توانمندسازی به آنها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد تا این افراد بتوانند وارد کسب و کار شوند و احتمال بازگشت آنها به اعتیاد کاهش پیدا کند.

// انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز