عضویت۷۱۱ نفر در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۰:۴۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۰۵۳۳
عضویت۷۱۱ نفر در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: هم اکنون ۱۹ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستان میاندوآب با ۷۱۱ نفر عضو و با اعتبار بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان در حال فعالیت هستند.

به گزارش برنا؛ علی دیانتی در حاشیه بازدید از آغاز فعالیت صندوق اعتبارات خرد زنان روستای شبیلوی این شهرستان افزود: با توجه به اینکه زنان ۵۰ درصد جمعیت روستاها را تشکیل می دهند؛ برنامه ریزی برای استفاده از توانمندی ها و پتانسیل موجود در این قشر از جامعه با ارائه الگوی جدید، آموزش، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی می بایست در اولویت قرار گیرد.

او افزود: جهاد کشاورزی میاندوآب با راه اندازی ۱۹ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با تعداد ۷۱۱ نفر عضو و اعتبار بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان، مقام نخست را در این خصوص در سطح استان به خود اختصاص داده است و راه اندازی این صندوق ها تأثیر بسزایی در توانمندسازی زنان روستایی، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال، توسعه و رونق اقتصادی مناطق روستایی داشته است.

او خاطر نشان کرد: فعالیت عمده این صندوق ها در زمینه ی دامپروری، پرورش بوقلمون، بلدرچین، زنبورداری، تولید گیاهان داروئی، فرش و گلیم بافی، خیاطی، بافندگی، صنایع دستی و ... است.

دیانتی عنوان کرد: با تامین اعتبار صندوق اعتبارات خرد زنان روستای شبیلو برای ۲۷ نفر بطور مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود. همچنین در کارگاه تولیدی خوشه امید برای ۱۰ نفر از بانوان روستا اشتغالزایی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز