تکلیف دانشجویان در زمان تعطیلی تهران چیست؟

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۲:۰۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۰۵۸۰
تکلیف دانشجویان در زمان تعطیلی تهران چیست؟
معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: برای دانشحویانی که در خوابگاه‌ها حضور دارند و یا در حال انجام کارهای آزمایشگاهی هستند، شرایطی را فراهم کرده‌ایم که می‌توانند فعالیت‌شان را در آزمایشگاه و کارگاه‌ها ادامه دهند و به هیچ وجه آن‌ها را از خوابگاه‌ها اخراج نکرده‌ایم.

به گزارش برنا: سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، درباره وضعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی ساکن در خوابگاه‌ها و همچنین استفاده آنها از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در تعطیلی دو هفته ای پایتخت بیان کرد: در ابتدا باید تاکید کنم که جان دانشجویان از مدرک مهم‌تر است، اما ما برای آن‌هایی که در خوابگاه‌ها حضور دارند و یا در حال انجام کارهای آزمایشگاهی هستند شرایطی را فراهم کرده‌ایم که می‌توانند فعالیت‌شان را در آزمایشگاه و کارگاه‌ها ادامه دهند و به هیچ وجه آن‌ها را از خوابگاه‌ها اخراج نکرده‌ایم. 

او ادامه داد: طی این دوره دانشجویانی که از پیش در خوابگاه‌ها بودند می‌توانند در خوابگاه بمانند و ما در عین حال پروتکل‌های بهداشتی را سخت گیرانه‌تر اعمال کرده‌ایم. البته این را هم بگویم که دانشجویان خودشان از این موضوع کاملا مطلع هستند و می‌دانند که کرونا با هیچ کسی شوخی ندارد و به خوبی موارد را رعایت می‌کنند. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: آن دسته از دانشجویانی که پیشتر در آزمایشگاه بوده‌اند و نه آن‌هایی که تازه می‌خواهند وارد شوند؛ در واقع دانشجویانی که فرآیندی را طی می‌کردند یا روی آنزیمی تحقیقات انجام می‌دادند، می‌تواند کارشان را ادامه دهند. بخش‌هایی مثل آزمایشگاه‌ها و یا قسمت‌های که مربوط به مرکز انفورماتیک است و آموزش مجازی ما را کنترل و مدیریت می‌کند فعال خواهند بود. همچنین بنا به ضرورت و بنا به تشخیص مدیر یک سری بخش‌ها در دانشگاه حضور خواهند داشت. 

حبیبا تاکید کرد: دانشگاه تهران به طور صددرصد تعطیل نخواهد بود، ولی در آنجایی که نیاز هست تعداد محدودی از کارکنان حضور خواهند داشت. وضعیت بخش‌ها با همدیگر متفاوت است و برخی بخش‌ها مانند خوابگاه‌ها نیاز است که بیش از یک سوم از افراد در آن حضور داشته باشند، ولی برخی نقاط مثل اداره دانشجویی با یک سوم نیز اداره خواهد شد. اما بنای ما این است که طبق بخشنامه‌ها تعداد یک سوم از افراد در دانشگاه‌ها باشند. 

او در خصوص ارائه گواهی سلامت دانشجویانی که در خوابگاه حضور دارند، توضیح داد: در حال حاضر ورودی جدیدی به خوابگاه نداریم و ورودی‌ها مربوط به قبل هستند از این رو نمی‌توان از همه آن‌ها گواهی سلامت دریافت کرد، زیرا ممکن است پنج دقیقه بعد از ارائه تست کرونا، به جای دیگری بروند و مبتلا شوند و اینها اصلاً مشخص نیست. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص آخرین آمار پویش این دانشگاه  در حوزه رصد وضعیت سلامت دانشجویان و خانواده‌هایشان گفت: در طرحی با عنوان "طرح همدلی" تقریباً با ۲۷ هزار دانشجو ارتباط برقرار کردیم تا دانشجویان بدانند در این شرایط، دانشگاه به فکر آنان هست و آن‌ها را رصد می‌کند.

او بیان کرد: در این پویش در خصوص مشکلات دانشجویان، وضعیت سلامتشان، کیفیت آموزش مجازی، شیوه‌های تدریس، برگزاری کلاس‌ها و امتحانات با آن‌ها گفتگو کرده‌ایم. دانشجویان ما از وضعیت آموزش مجازی راضی بودند، اما یک مقدار زیرساخت‌های اینترنت در کشور مشکل دارد و دانشجویان را اذیت می‌کند. به همین خاطر تمام دروس ضبط می‌شود و دانشجویان حتی در صورتی که آنلاین هم نیستند، می‌توانند بعدها از این دروس ضبط شده استفاده کنند. 

حبیبا گفت: یک سری مشکلات در خصوص هزینه‌های اینترنت دانشجویان مطرح شده بود که در مذاکره با مخابرات به وزارت ارتباطات اعلام شد، آن‌ها نیز گفتند اگر دانشجویان از دامنه‌های دانشگاهی استفاده کنند اینترنت برایشان رایگان خواهد بود. البته تعداد محدودی از دانشجویان هم ایده آل گرا فکر کرده‌اند، اما قالب دانشجویان اعلام رضایت داشتند. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مرداد تا شهریور ماه که فرجه امتحانی بود، ما این نظرسنجی‌ها  را انجام دادیم و حدود ۶۰ ، ۷۰ نفر از دانشجویان بر اساس خود اظهاری‌ها بیان کردند که خودشان یا خانواده‌هایشان با کرونا درگیر شده‌اند، اما خوشبختانه آمار تلفات در زمینه کرونا نداشتیم.

نظر شما