دانستنی های کرونایی(۱)؛

تفاوت‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا را بشناسید

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۳:۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۰۶۲۸
تفاوت‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا را بشناسید
با شیوع فصل سرما ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های ویروسی چندان دور از ذهن است. اما تفاوت هر یک با یکدیگر چیست؟

به گزارش برنا؛ کرونا به اوج خود رسیده است. روزانه بر اساس آمار سخنگوی وزارت بهداشت نزدیک به 500 نفر در کشور ما به‌دلیل کرونا فوت می‌کنند. روز به روز نیز بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود. قرار است محدودیت‌های کرونایی بیش از پیش به مدت دو هفته از سوی قرارگاه ستاد مقابله با کرونا اعمال شود. همین امر می‌طلبد تا میزان ترددها، مراودات و ... در کشور کاهش پیدا کند. از این رو سبک زندگی افراد نیز تحت تاثیر قرار  میگیرد. با توجه به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا قرار است در مناطق زرد، نارنجی و قرمز مشاغل با محدودیت های اعلام شده به فعالیت بپردازند. از سوی دیگر کارمندان نیز با کمترین تعداد ممکن در ادارات حاضر شوند.در این ایام می‌طلبد تا افراد بیش از پیش نکاتی به ظاهر کم اهمیت اما مهم در زمینه مصونیت در برابر کرونا را جدی بگیرند.

آنفلوآنزا یکباره بروز می کند

با شیوع فصل سرما بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزا، سرماخوردگی، ذات‌الریه  و ... نیز به بیماری کرونا افزوده شده است. اما تفاوت این ها با یکدیگر چیست و چگونه علائم آن را بشناسیم.

آنفلوانزا یک‌دفعه و به صورت ناگهانی بروز می‌کند و یک دفعه تب بالای ۳۹ و ۴۰ درجه در فرد ظاهر می‌شود. همراه با بدن درد است اما کرونا شروع ناگهانی ندارد و تب آن 39 و 40 درجه است. اغلب مبتلایان کرونا با افراد کرونایی به نوعی تماس داشته‌اند و علامت کرونا تب ۳۸ درجه، سرفه‌های خشک و تنگی نفس و کاهش حس چشایی و بویایی و عدم توانایی در راه رفتن است.

علائم سرما خوردگی را بشناسید

سرماخوردگی یک بیماری خفیف است و علائم آنچنانی ندارد. آبریزش بینی و عطسه های پشت سر هم دارد. معمولا تب فرد سرماخورده به ندرت به 38 درجه می رسد. آبریزش، گرفتگی بینی و ... به دنبال دارد.

علائم کرونا را بشناسید

ظهور کرونا یکباره نیست،بلکه چند روزه  بروز کرده  و با از دست دادن حس چشایی و بویابی  و گاهی اسهال همراه است. هر یک از بیماری‌ها با یکدیگر متفاوت است. سرماخوردگی سه تا 5 روز، آنفلوآنزا 5 تا 7 روز و کرونا 7 تا 14 روز و در برخی از افراد بستری بیش از 14 روز طول می‌کشد و در کرونا تب تا 40 درجه نمی‌رسد.

به­ گفته­ سازمان بهداشت جهانی، تب، خستگی و سرفه ­ خشک از جمله رایج­‌ترین علائم کرونا است. ممکن است بعضی از بیماران درد و کوفتگی، گرفتگی و آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال را هم تجربه کنند. طبق گزارش چین از بیش از 1000 بیمار، از هر بیست بیمار تنها یک نفر دچار گرفتگی بینی شده بود.

کرونا با چه عواملی بروز می‌کند؟

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا فهرست موثقی از 11 علامت اصلی کووید-19 ارائه کرده که به شرح زیر است: تب یا لرز،  سرفه، تنگی نفس یا اختلال در تنفس، خستگی، درد بدن یا عضلات،  سردرد،  گلودرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گرفتگی یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ و اسهال

با این حال، به­ گفته­ ی سازمان جهانی بهداشت، بعضی از افراد به ویروس مبتلا می­ شوند ولی علامتی ندارند و ناخوش نمی ­شوند. حتی اگر این افراد احساس بیماری نکنند، باز هم می­ توانند ویروس را به اطرافیان انتقال دهند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز