برای چرخش از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت، نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت‌ها هستیم

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۵:۴۳:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۰۶۴۶
وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت اختتامیه هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی، چرخش از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت را نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت ها دانست.

به گزارش برنا؛  محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت مراسم اختتامیه هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان "برنامه درسی ابتدایی، چالش ها و چشم اندازه ای ایرانی و جهانی"  که به صورت تصویری و از طریق ویدیو کنفرانس در این همایش پخش شد بر اهمیت همکاری های مشترک وزارت آموزش و پروش با جامعه علمی و دانشکده های علوم تربیتی تاکید کرد. پیام تصویری وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

این همکاری های مشترک پژوهش های ما را غنی تر و نزدیک تر به میدان عمل میکند و مراکز اجرایی و تصمیم گیرنده را نیز به پشتوانه پژوهش های علمی مجهز میکند.

برای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد تحول واقعی در نظام تعلیم و تربیت نقطه عزیمت ما برنامه درسی است و اگر قرار است محتوای آموزشی از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت، چرخش پیدا کند نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت ها و بر اساس برنامه درسی هستیم.

 در سایر زمینه ها مانند تربیت معلم توانمند، ایجاد نظام سنجش کارامد، مسئله راهنمایی و مشاوره و هدایت تحصیلی، آسیب های اجتماعی نیز جامعه علمی را دعوت به همکاری میکنیم .

 دوره ابتدایی اصلی ترین دوره ای است که شخصیت و هویت در آن شکل می گیرد و پایداری یادگیری در دوره ابتدایی با سایر دوره ها قابل مقایسه نیست بنابراین باید آموزش ابتدایی را احیا کنیم.

بی جهت نیست که نظام های آموزشی با عملکرد قابل قبول، توجه اصلی خود را به دوره ابتدایی معطوف کرده اند .

امیدوارم پس از رفع شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا امکان دیدار رو در رو با همکاران فرهنگی و دانشگاهی میسر شود. آموزش و پرورش در همه زمینه ها آماده همکاری با دانشکده های علوم تربیتی و انجمن های علمی هستیم.

لازم به ذکر است هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان «برنامه درسی دوره ابتدایی،چالش ها و چشم اندازهای ایرانی و جهانی» در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ ۲۸و ۲۹آبان ماه سال جاری به صورت حضوری و مجازی با شرکت گسترده دانشجویان، ‌معلمان و متخصصان دانشگاهی با ارائه مقالات علمی و کارگاه های تخصصی برگزار شد.

بزرگداشت استاد پیشکسوت برنامه درسی؛  دکتر محمدحسن پروند نیز از برنامه های جانبی این همایش علمی بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز