کرونا و تجربه پویش‌های ورزش در خانه

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۰:۲۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۱۶۱۲
کرونا و تجربه پویش‌های ورزش در خانه
ورزش امری ضروری در زندگی و برای حفظ سلامتی هم در ابعاد قهرمانی و حوزه سلامت عمومی بشمار می‌رود و با توجه به تاکید مقامات بهداشتی و ورزشی کشور به لزوم ماندن در خانه در شرایط کرونایی در این بین تجربه اولیه پویش‌های ورزش در خانه می‌تواند نقش کمک کننده داشته باشد.

به گزارش برنا؛ تحرکی که این روزها از آن به عنوان ورزش در خانه یاد می شود و در طول مدت همه‌گیری کووید ۱۹ که بسیاری از ما تحرک بدنی کمتری داریم، برای افراد در هر سن و توانایی بدنی‌ بسیار مهم‌تر از قبل است.

با توجه به اهمیت ورزش در ارتقا سلامتی و نقش آن در مقابله با بیماری‌ها و از جمله تقویت بُعد جسمانی و ذهنی برای مقابله با شیوع یک بیماری جدید و ناشناخته همچون کرونا، تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و نهادینه کردن این فرهنگ بین خانواده‌ها بسیار مهم است و باید به عنوان یک تجربه جدید مورد مطالعه قرار گرفته و برتداوم آن کوشید.  

از طرفی با توجه به محدودیت‌های حضور در مدرسه و دانشگاه و افزایش تحصیل از راه دور بمنظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و خطرات ناشی از تنبلی جسمی و کم تحرکی، ضرورت ورزش در خانه بیش از بیش احساس می‌شود. اما مهمتر از این‌ها تغییر نگاه در ورزش در خانه است.

در این راستا وزارت ورزش وجوانان در دوران کرونا توانست با ایده «در خانه بمانیم؛ ورزش کنیم» از طریق فعال‌سازی گروه‌های مجازی در کاهش کم‌تحرکی، افزایش تاب‌آوری و مشارکت حداکثری در فعالیت بدنی از طریق ورزش در خانه،  افزایش سطح آگاهی سواد حرکتی و ورزشی مردم توسط پویش‌های آگاهی‌بخش از طریق فضای مجازی موفق عمل کند.

از دیگر برنامه‌های بخش معاونت توسعه ورزش همگانی اجرای رویدادها، کارگاه‌های آموزشی، پویش‌ها و چالش‌ها با موضوع و محوریت ورزش در خانه از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان،  سالمندان و اقشار خاص است که به صورت روزانه بر اساس فرآیند تعریف شده و با استفاده از ظرفیت‌های رشته‌های ورزشی و بهره گیری از مربیان تخصصی گروه‌های هدف به اجرا گذاشته شد.

گام‌های این معاونت در طرح «در خانه بمانیم ورزش کنیم» ابتدا با اجرای حرکات آموزشی و تمرینی حداقل ۶۰ دقیقه در روز و در ساعات معین و ساخت کلیپ ورزشی در خانه توسط قهرمانان المپیکی، جهانی، آسیایی و پیشکسوتان ورزشی آغاز شد و در ادامه تهیه کلیپ‌های آموزشی و اجرا برنامه زنده در تلویزیون شبکه استانی و فضای مجازی با زمان‌بندی مشخص توسط استادان مجرب علوم ورزشی، برگزاری رویدادهای اجرایی رشته مربوطه برای اقشار مختلف و اهدای جوایز به افراد و خانواده های برتر با  ارسال گزارش تعریف شد.  ادامه این طرح از امروز تا به مدت ۲ هفته اجرا می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز