داروی کرونا مجوز اضطراری گرفت

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۲۰:۳۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۹۱۸۵۳
داروی کرونا مجوز اضطراری گرفت
سازمان غذا و داروی آمریکا به داروی تجربی حاوی آنتی‌بادی شرکت داروسازی آمریکایی رجنرون مجوز مصرف اضطراری برای درمان بیماران کووید-۱۹ داد.

 به گزارش برنا؛ به نقل از رویترز سازمان غذا و داروی آمریکا  اعلام کرد آنتی‌بادی‌های مونوکلونال موجود در این دارو به نام‌های کاسیریویماب و ایمدویماب باید به همراه هم برای درمان موارد خفیف تا متوسط کووید-۱۹ در بیماران بزرگسال و کودک که آزمایش مثبت کرونا دارند و در معرض خطر بالای پیشرفت به بیماری شدید کووید-۱۹ هستند، به کار روند.

از جمله این بیماران افراد ۶۵ ساله یا بالاتر یا افرادی هستند که دچار برخی از بیماری‌های مزمن هستند.

این دارو بخشی از رده‌ای از داروها به نام آنتی‌بادی‌های مونوکلونال است که کپی آنتی‌بادی‌های هستند که بدن برای مبارزه با عفونت تولید می‌شوند.

داروی شرکت رجنرون به نام REGEN-COV-2 که مخلوطی از یک آنتی‌بادی ساخته‌شده در آزمایشگاه ویک آنتی‌بادی به دست آمده از بیماران بهبودیافته از کرونا است، طوری طراحی شده است که این دو آنتی‌بادی به پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس متصل و مانع ورود آن به سلول شوند.

رجنرون گفت شواهد بالینی از کارآزمایی بیماران سرپایی نشان می‌دهند که آنتی‌بادی‌های مونوکلونال مانند

   REGEN-COV-2هنگامی بیشترین تاثیر را دارند که به طور زودرس پس از تشخیص بیماری و در بیمارانی که هنوز پاسخ ایمنی خودشان ایجاد نشده است یا میزان بالای بار ویروسی در بدن دارند، تجویز شود.

رجنرون انتظار دارد که تا پایان ماه میلادی جاری (نوامبر) دوزهای لازم برای ۸۰۰۰۰ بیمار و تا هفته اول ژانویه دوزهای لازم برای ۲۰۰۰۰۰ بیمار و تا پایان ژانویه دوزهای لازم برای حدود ۳۰۰۰۰۰ بیمار آماده کرده باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید این دارو برای استفاده در بیمارانی به علت کووید-۱۹ بستری شده‌اند یا به علت کووید-۱۹ نیاز به اکسیژن‌درمانی دارند، تایید نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز