بلبشو آژانس‌های هواپیمایی در وانفسای محدودیت‌ها؛

برخی آژانس های هواپیمایی: برای تست کرونا تنها به این آزمایشگاه مراجعه کنید/ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: آژانس‌های هواپیمایی آزمایشگاه‌های معتبرتر معرفی می‌کنند!

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۴:۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۹۲۳۲۵
برخی آژانس های هواپیمایی: برای تست کرونا تنها به این آزمایشگاه مراجعه کنید/ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: آژانس‌های هواپیمایی آزمایشگاه‌های معتبرتر معرفی می‌کنند!
باوجود اینکه مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا حاکی از لزوم تست PCR توسط مسافران پرواز خارجی دارد اما تمام آژانس‌های هواپیمایی این مصوبه را اجرا نمی‌کنند و آنهایی هم که اجرا می‌کنند فقط چند آزمایشگاه خاص معرفی می‌کنند که به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این آزمایشگاه‌ها معتبرتر هستند!

به گزارش برنا؛ طبق پروتکل‌های ابلاغ شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از شیوع این ویروس، مسافرین به مقاصد کشور‌های مختلف باید نتیجه تست PCR را براساس ضوابط کشور‌های مقصد و شرکت‌های هواپیمایی مربوطه به همراه داشته باشند بنابراین از پذیرش مسافرانی که برگه حاوی نتیجه منفی تست مذکور را همراه نداشته باشند، جلوگیری می‌شود. حتی اخیرا شرکت‌های هواپیمایی به بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت و درمان متصل شدند تا افرادی که کرونا مثبت هستند شناسایی شده و بلیت به آنها فروخته نشود. هدف از انجام این کار جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قرنطینه شدن افراد کرونا مثبت است.

پیگیری‌های خبرنگار برنا نشان از دوگانگی در اجرای این مصوبه دارد به گونه‌ای که برخی شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای خارجی تست  PCR نمی‌خواهند، برخی حتما نتیجه تست می‌خواهند و برخی هم فقط از آزمایشگاه خاصی نتیجه تست کرونا را می‌خواهند؛ در غیراینصورت اگر آزمایش از آزمایشگاه دیگری باشد، قبول نمی‌کنند.

این ایرلاین نیازی به تستPCR  ندارد

کارشناس یکی از آژانس های هواپیمایی که نامش نزد برنا محفوظ است در خصوص اجرای این مصوبه  در این ایرلاین گفت: درخصوص تست کرونا ایرلاین‌های مختلف به صورت متفاوت عمل می‌کنند اما در مسیر رفت به کشورهای خارجی، نیازی به تست PCR ندارد.

او افزود: آژانس ما اعلام کرده است مسافران ایرانی برای مسیر ترکیه احتیاجی به تست PCR ندارند اما اگر مدت زمان برگشت آنها بیشتر از 14 روز باشد باید در آن کشور تست بدهند تا بتوانید به کشور بازگردند.

پروازهای خارجی حتما نیاز به تست کرونا دارند

با یکی دیگر از آژانس هواپیمایی تماس گرفتیم و آنها ارائه تست PCR را لازم و ضروری دانستند. یکی از کارشناسان این آژانس هواپیمایی درگفتگو با خبرنگار برنا گفت: مسافران برای پرواز به مقصد کشورهای خارجی باید حتما تست PCR به همراه داشته باشند.

او با بیان اینکه باید در آزمایشگاه‌های طرف قراردار ایرلاین‌ها این آزمایش را انجام داد، افزود: مسافران ابتدا باید ایرلاین خود را مشخص کنند و سپس به آزمایشگاه‌های طرف قرارداد آن ایرلاین مراجعه کرده و تست PCR  دهند.

این کارشناس تصریح کرد: آنچه به ما ابلاغ شده است مبنی بر الزام به انجام تست PCR  برای پروازهای خارجی است و اینکه برخی ایرلاین‌ها برخلاف این مصوبه عمل می‌کنند، بی خبر هستم.

پروازهای خارجی قطعا نیاز به تست کرونا دارند/تست‌ها باید در آزمایشگاه طرف قرارداد ایرلاین انجام شود

در ادامه با یکی دیگر از آژانس هواپیمایی تماس گرفتیم و آنها هم نیاز به تست کرونا را ضروری اما فقط از آزمایشگاه‌های طرف قرارداد خود لازم دانستند.

یکی از کارشناسان این آژانس در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: مسافران ایرانی به مقصد ترکیه اگر از برخی ایرلاین های ایرانی استفاده کنند، نیاز به ارائه تست PCR دارند.

او افزود: مسافران برای انجام این تست باید به آمایشگاه‌های خاص و طرف قرارداد ایرلاین مراجعه کنند وگرنه تست‌شان اعتباری ندارد.

این کارشناس با نام بردن تعدادی از این آزمایشگاه‌ها در تهران که نام همه این مراکز نزد برنا محفوظ است، گفت: برخی آزمایشگاه‌ها طرف قرارداد ایرلاین‌ها در محدوده تهران هستند که البته مسافران پس از انتخاب ایرلاین باید از آزمایشگاه‌های نزدیک خود مطلع شوند.

اینکه بالاخره انجام تست PCR برای مسافران الزامی است یا خیر دارای ابهام است و هر آژانس هواپیمایی یک حرفی می زند اما اینکه برخی از آنها می‌گویند حتما باید تست کرونا از فلان آزمایشگاه خصوصی باشد معقول نیست و نشان از زد وبندهایی دارد به همین دلیل سراغ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی رفتیم و درمورد این ابهامات پرس و وجو کردیم.

انجام تست کرونا برای پروازهای خارجی بستگی به قوانین کشورها دارد/خودِ آژانس‌های هواپیمایی مسئول نظارت بر ارائه تست کرونا هستند/شرکت‌های هواپیمایی آزمایشگاه‌های معتبرتر را معرفی می‌کنند!

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه مقررات هر کشور درخصوص ارائه تست PCR متفاوت است، گفت: ارائه تست‌های کرونا بستگی به سیاست‌های هر کشور دارد بنابراین ممکن است یک کشوری نیازی به تست کرونا نداشته باشد اما تا جایی که بنده اطلاع دارم معمولا کشورها برای تردد مسافرین تست PCR می‌خواهند.

او درمورد صحبت‌های ضد و نقیض‌ برخی ایرلاین ها افزود: اینکه یکی از ایرلاین ها اعلام کرده است پرواز مسافران از ایران به مقصد کشور ترکیه، نیازی به تست کرونا ندارد حتما سیاست جدید آن کشور است که بنده در جریان نیستم.

اسعدی سامانی تصریح کرد: تاکنون تمام آژانس‌های هواپیمایی براساس سیاست خود از مسافران تست منفی کرونا دریافت کردند و اگر تغییر در سیاست‌ها اتفاق افتاده است بنده اطلاع ندارم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درمورد نحوه نظارت بر فعالیت آژانس‌های هواپیمایی گفت: آژانس‌های هواپیمایی مسئول نظارت دقیق بر ارائه تست کرونا توسط مسافرین هستند چرا که اگر مسافری بدون تست کرونا وارد کشوری شود که سیاست آن مشاهده تست کروناست، آن آژانس هواپیمایی مقصر است و جریمه می‌شود.

او افزود: سازمان هواپیمایی کشور مسئول نظارت بر آژانس‌های هواپیمایی است اما درخصوص لزوم یا عدم لزوم ارائه تست‌های کرونا، کشورهای مقصد سیاست خود را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌دهند و با یکدیگر مراوده دارند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که چرا ایرلاین‌ها آزمایشگاه‌های خاص را به مسافرین معرفی می‌کنند، گفت: شرکت‌‌ها براساس تشخیص خود، آزمایشگاهی که فکر می‌کنند معتبرتر است را به مسافران معرفی می‌کنند تا مطمئن شوند نتیجه ارائه شده، کاملا درست است.

تکلیف مسافران را مشخص کنید

در حال حاضر کلیه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم الاجراست و تخطی از آن تخلف محسوب می‌شود بنابراین نهادهای نظارتی باید بر فعالیت آژانس‌های هواپیمایی نظارت کنند تا اگر قرار است بالاخره تست کرونا از مسافران گرفته شود،  باید همه آژانس‌ها آن را رعایت کنند و از طرف دیگر اینکه برخی از آنها آزمایشگاه‌های خاص را معرفی کنند جدا از گمانه‌هایی که درخصوص زد و بندها به وجود می‌آید، شاید در این شرایط اقتصادی برای همه میسر نباشد مبلغی بالایی پرداخت کنند به خصوص آنکه این آزمایشگاه ها هزینه های گزافی برای تست کرونا طلب می کنند بنابراین معقول است آژانس‌های هواپیمایی تست‌های همه آزمایشگاه‌ها اعم از دولتی و خصوصی را قبول کنند.

//انتهای پیام: 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز