رئیس اتاق اصناف تهران:

۹۷ درصد کسبه از قوانین پیروی کردند/جریمه ۳۰۰ هزار تومانی در انتظار کسبه متخلف

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۱:۲۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۹۲۳۴۱
۹۷ درصد کسبه از قوانین پیروی کردند/جریمه ۳۰۰ هزار تومانی در انتظار کسبه متخلف
قاسم نوده فراهانی گفت: طبق قانون با فروشگاه هایی که از پروتکل ها و مقررات پیروی نکنند، برخورد خواهد شد. در اولین مرحله از اول آذرماه مقرر شده است که به فروشگاه های متخلف اخطار داده شود. در گام دوم متخلفین به مبلغ 300 هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گزارش برنا؛ به دنبال اجرای محدودیت های کرونایی از اول آذرماه بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها با این محدودیت ها همراه شدند و اقدام به تعطیلی فعالیت ها خود کرده اند و بعضا نیز با از خودگذشتگی در این بحران اقتصادی اقدام به رعایت پروتکل های بهداشتی می کنند. امری که به نظر می رسد از سوی برخی از اصناف و فروشگاه ها رعایت نمی شود.

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: طرح محدودیت های کرونایی تا این لحظه موثر واقع شده است و همه شهروندان باید کمک کنند تا به صورت کامل اجرا شود تا موثرتر واقع شود تا این بیماری ریشه کن و جامعه از این مشکلات رهایی پیدا کند.

او افزود: همکاری کسبه و مغازه داران با ما عالی بوده است و طبق برآوردها نزدیک به 97 درصد کسبه همراهی و اقدام به تعطیلی فعالیت خود کرده اند. خوشبختانه پیروی از قانون در این عرصه خوب بوده است.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: طبق قانون با فروشگاه هایی که از پروتکل ها و مقررات پیروی نکنند، برخورد خواهد شد. در اولین مرحله از اول آذرماه مقرر شده است که به فروشگاه های متخلف اخطار داده شود. در گام دوم متخلفین به مبلغ 300 هزار تومان جریمه خواهند شد.

نوده فراهانی با تشریح سایر اقدامات برای مقابله با متخلفین ادامه داد: در مرحله سوم اگر مشاهده شود که فروشگاهی باز هم از قوانین و محدودیت های اعمال شده پیروی نمی کند، پلمب خواهد شد.

او با اشاره به مشکل کسبه در خصوص وصول چک ها افزود: ما از مسئولین  بانکی خواستیم تا در این مدت تعطیلی بازار، از برگشت زدن چک های جلوگیری شود اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که چک ها برگشت می خورد و ضرورت دارد تا از این اقدام جلوگیری شود تا کسبه مشکل روحی پیدا نکنند.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان در خصوص شایعات مطرح شده در رابطه با تعطیلی کوتاه مدت فروشگاه های غیرضروری گفت: کلیه مغازه ها که مشمول تعطیلی شده اند باید به صورت کامل و به مدت 14 روز تعطیل باشند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز