رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا:

رفع محدودیت ها درگرو رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است/ ۷۳۹۸ واحد صنفی پلمپ شدند/تردد خودروها در دو روز گذشته ۳۹ درصد کاهش یافته است

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۹:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۲۵۵۳
رفع محدودیت ها درگرو رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است/ ۷۳۹۸ واحد صنفی پلمپ شدند/تردد خودروها در دو روز گذشته ۳۹ درصد کاهش یافته است
رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه نظارت ها بر اجرای طرح جامع هوشمند بیماری کرونا بسیار جدی است؛ گفت: طی سه روز اخیر بیش از ۱۱ هزار خودرو در کشور جریمه شده و در حوزه اصناف هم ۶۹۷۶۹ مورد تذکر داده شده و ۷۳۹۸ مورد نیز پلمپ شده‌اند.

به گزارش برنا؛ حسین ذوالفقاری رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا عصر امروز در حاشیه نشست این کمیته در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز دو موضوع بررسی شد و برای ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جهت تصویب ارسال می شود.

ذوالفقاری در همین خصوص گفت:  موضوع اول مورد بررسی همراه داشتن کارت ملی توسط شهروندان در سراسر کشور است که این کار  با هدف کنترل هوشمند کسانی که احتمالا دارای بیماری کرونا هستند و تست مثبت داشته‌اند؛ انجام می گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه  این کار در چند روز اخیر در حمل و نقل ریلی و هوایی انجام شده، گفت:  در بین مسافرین ریلی، در دو روز گذشته ۴۴ نفر دارای تست مثبت بودند از این طریق شناسایی شدند و ورودشان منع شد و در حمل و نقل هوایی هم از ورود ۴ نفر تست مثبت به هواپیما ممانعت به عمل آمد.

رئیس کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: در طرح همراه داشتن کارت ملی، با استفاده از یک اپلیکیشن کمتر از یک ثانیه میتوان مشخص کرد فردی که در اداره و یا بانک و یا سوپر مارکت مراجعه کند، به محض دیده شدن کارت ملی  در معرض موبایل، مشخص میشود که تست او مثبت است یا منفی.

ذوالفقاری تاکید کرد: همه افراد طبق قانون مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند و این پیشنهاد به ستاد ملی ارائه می‌شود .
 
رییس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا  در بخش دیگری از صحبت هایش به طرح مشارکت مردم در مدیریت بیماری کرونا  اشاره کرد و گفت: این مشارکت مخصوصا در امر رسیدگی به افراد آسیب‌پذیر و در حوزه آموزش و تامین دارو و کمک به بیماران ضروری به نظر می رسد.
 
معاون وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه در صورت تصویب این طرح، کسی که کارت ملی نداشته باشد مجازات تعیین شده است؛ هم  گفت:  طبق مصوبه ستاد به افرادی که کارت ملی با خود همراه نداشته باشد، خدمات مورد نیازش ارائه نخواهد شد.

وی گفت:  کسانی که آزمایش داده‌ و نتیجه آن مثبت شده، در سامانه به مدت دو هفته ثبت می‌باشند و بعد از این مدت، از قرنطینه خارج می‌شوند و نامشان هم در سیستم حذف خواهد شد.
ذوالفقاری در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگری مبنی بر اینکه با اینکه از اجرای طرح محدودیت ها حدود سه روز می گذرد؛ اما شاهد عدم رعایت پروتکل ها از سوی برخی کسبه ها هستیم؛ نیز گفت: طبق گزارشات مبنی بر اجرای این طرح در دور روز گذشته، به‌طور میانگین در پنج حوزه فعالیتی بیش از ۸۵ درصد رعایت شده و  در حوزه  تردد خودروها شاهد کاهش ۳۹ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته هستیم و بیش از  ۱۱ هزار دستگاه خودرو جریمه اعم از جریمه‌های یک‌ میلیون، پانصد هزار و دویست هزار تومانی شده اند.

او همچنین گفت: طبق گزارش ناجا  بیش از ۲۳۰ هزار مورد به خودروها در طول مسیر تذکر داده شده و ۹۳ هزار خودرو با تذکر داده شده به مبدا برگشت داده شده‌اند.

ذوالفقاری در ادامه گفت: در طی این مدت  بیش از یکصد هزار به رانندگان متخلف پیامک ارسال شده و در حوزه اصناف ۶۹۷۶۹ مورد تذکر داده شده و ۷۳۹۸ مورد پلمپ شده‌اند.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی کرونا در ادامه صحبت هایش به همراهی خوب مردم اشاره کرد و گفت: از مردم عزیز کشورمان تشکر می‌کنیم که در طول اجرای این طرح همکاری خوبی داشتند و امیدواریم با توجه به شرایط بیماری، همکاری‌ها  و همراهی ها تقویت هم شود.
 
رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امکان تمدید و یا تقلیل محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها وجود دارد نیز گفت: همان طور که از عنوان طرح پیداست؛ طرح حالت هوشمند دارد یعنی تا زمانی که وضعیت یک شهر قرمز است مقررات شهر قرمز ، اگر وضعیت یک شهر نارنجی شد محدودیت‌ها به سطح محدودیت‌های نارنجی اگر وضعیت شهری زرد شد، مقررات شهر زرد برای آن شهر اعمال می شود.

معاون امنیتی کشور ابراز امیدواری کرد: تلاش داریم با ادامه همکاری خوب مردم، شهرها در دو هفته آینده وضعیت بهتری پیدا کنند و روند هم نشانه کنترل اوضاع است به شکلی که  از ۸۹ شهری که حدود یک ماه قبل دارای وضعیت قرمز بودند، الان  به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یافته اند.

رئیس کمتیه انتظامی و اجتماعی ستاد مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: این موضوع را تاکید می کنم که رفع هر گونه محدودیت ها در گرو توجه دقیق تر به اصول بهداشتی است و برای همین انتظار داریم هم مسئولین شهرها و هم مردم همکاری کرده و رعایت کند تا هر چه زودتر محدودیت‌ها کاهش یافته و برداشته شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: راه حل برداشته شدن محدودیت ها، رعایت کردن و کاهش وضعیت بیماری در هر شهری است و پایه هم هر شهری است که با همکاری مردم قابل تحقق است.

او گفت: لازمه برطرف شدن محدودیت ها، رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی است و حتی با اعمال محدودیت ها اگر فاصله گذاری اجتماعی انجام نگیرد، به نتیجه لازم نمی رسیم.

ذوالفقاری گفت: در هفته آینده وضعیت شهرها را یک بار دیگر رصد و وضعیت شهرها به لحاظ شرایط قرمز، نارنجی و زرد و سفید اعلام می شود.

رئیس کمیته انتظامی و امنیتی ستاد کرونا در پایان در خصوص محدودیت های ۹ شب تا ۴ صبح خاطر نشان کرد: تاکسی های اینترنتی، آژانس ها و خوردوهایی که کلا شماره شان در سامانه ثبت شده و مشکلی  از نظر تردد برای ارائه خدمات به مردم ندارند. عمده کسانی که کار شیفتی انجام می دهند؛ تاکید می کنیم که  دستگاهها شیفت شان  را در زمانی قرار دهند که مشکلی برای تردد نداشته باشند در نهایت کسانی که ضروری است در ساعت های۹ تا ۴ صبح بنا به شرایط کاری در این تایم باید تردد کنند؛ لیست شان را به فرمانداری ها ارائه تا با هماهنگی نیروی انتظامی مشکلی برای تردد نداشته باشند.

نظر شما
پرونده ویژه