دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۵.۴ درصد معتادان کشور زنان هستند

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۹:۴۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۲۷۱۸
۵.۴ درصد معتادان کشور زنان هستند
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 5.4 درصد معتادان کشور بانوان هستند و البته یک نفر هم در بین بانوان زیاد است.

به گزارش برنا؛ اسکندر مومنی دیروز در مراسم امضای تفاهم نامه اجرایی یاریگران زنان با رویکرد کاهش تقاضا مواد مخدر گفت: رهبر معظم انقلاب به موضوع اعتیاد تاکید دارند همچنین رییس جمهوری بر موضوع طرح یاریگران زندگی و ساماندهی معتادان متجاهر به ویژه زنان تاکید داشته است.

او با اشاره به اینکه تجارت سیاه مواد مخدر یکی از تجارت‌های بزرگ دنیاست، گفت: شگرد‌های قاچاقچیان برای افزایش مخاطبان به مرور زمان تازه‌تر می‌شود و یکی از آن این بود که با شیوع کرونا به تبلیغ تاثیر مواد مخدر برای پیشگیری از کرونا پرداختند و تمام این حرف‌ها کذب محض است.

مومنی افزود: از دیگر اقدامات قاچاقچیان این است که، اقشاری از جمعیت را مورد هدف قرار می‌دهند تا مشتریان بیشتری جذب کنند، یکی از این اقشار زنان است و در دو دهه اخیر بر روی افزایش آمار ابتلای زنان به اعتیاد کار کردند و این جامعه را هدف قرار دادند و تا حدی هم موفق شدند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 5.4 درصد معتادان کشور بانوان هستند و نشان می‌دهد عدد کمی است هرچند یک نفر هم در بین بانوان زیاد است. در دنیا 30 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر زنان هستند، در آمریکای لاتین 30 درصد زنان، برخی کشور‌های اروپا 40درصد زنان و در آسیا 15 درصد زنان معتاد هستند.

او با تاکید بر اینکه در مکزیک 157 درصد رشد ابتلای زنان به اعتیاد بوده است، گفت: از جمعیت 14 میلیونی زنان در افغانستان، یک میلیون نفر معتاد هستند که در دهه اخیر هم 3 برابر شده است و بخش وسیعی از جامعه زنان هدف قاچاقچیان قرار گرفته اند.

مومنی گفت: فریب‌های فرهنگی و ترویج باور‌های غلط مبنی بر مصرف مواد برای کاهش وزن، آرامش، مقابله با مشکلات روحی و... دلایل ابتلا و گرایش زنان به اعتیاد است. پشت این تبلیغات قاچاقچیان مواد مخدر است.

او گفت: در تفاهم نامه یاریگران زنان مهم‌ترین موضوع توانمندسازی زنان معتاد است.

نظر شما