مدیر کل آموزش و پرورش استان:

اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۹:۵۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۲۷۲۷
اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر در کهگیلویه و بویراحمد
اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر، با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش برنا؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح با هدف توانمند سازی و ارتقاء مهارت‌های زندگی همراه با آموزش سواد برای ۴۰۰ نفر از زنان و دختران عشایری استان آغاز شد.

هادی زارع پور در نشست ویدئو کنفرانس با روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان افزود: این طرح برای زنان و دختران گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در شهرستان‌ها و مناطق دهدشت دنا، چاروسا، دیشموک، لوداب و مارگون تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

وی گفت:برنامه توانمند سازی با آموزش مجازی برای مربیان زن و در قالب آموزش‌های مهارتی و روانشناسی اجرا و آموخته‌ها را به مخاطبان انتقال می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح از برنامه‌های ملی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در استان با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده رئیس جمهور و امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم از اجرای طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی خبر داد و گفت: این طرح ملی در شش مرکز یادگیری محلی در یاسوج عشایر بهمئی، چاروسا، گچساران و دنا با اولویت حرفه آموزی و اشتغال زایی همراه با سواد پایه اجرا می‌شود.

سید حمدالله خواهش نیک افزود: نام‌نویسی از بی سوادان و کم سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال آغاز شده و بر اساس حجم ابلاغی امسال۴۵۰۰ نفر زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار می‌گیرند.

نظر شما