اختصاص ۷۵۰۰ میلیارد برای تعاونی‌های مسکن کارگری

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۲۰:۵۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۳۱۶۴
اختصاص ۷۵۰۰ میلیارد برای تعاونی‌های مسکن کارگری
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد تومانی برای تعاونی‌های مسکن کارگری خبر داد.

به گزارش برنا؛ محمد جعفر کبیری،  معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از منابع داخلی بانک توسعه تعاون خط اعتباری ۷۵۰۰ میلیارد تومانی برای تعاونی‌های مسکن به ویژه با اولویت تعاونی مسکن کارگری ایجاد شده است که به صورت میانگین به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار داده می‌شود.

او افزود: کارگران می‌توانندهم از طریق اقدام ملی مسکن این کار را انجام دهند و هم تعاونی‌های مسکن و مسکن کارگری به ادارات کل ما مراجعه کنند و می‌توانند در صورت داشتن مجوز‌های قانونی و شرایط لازم از این خط اعتباری استفاده کنند.

کبیری گفت: از ۱۴ استان درخواست داریم و ما هم به این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده‌ایم و آن‌ها نیز به بانک معرفی شده‌اند که در این میان، می‌توانند در صورت داشتن زمین یا دریافت زمین از طریق وزارت مسکن، فرآیند خود را طی کنند که این زمین‌ها می‌توانند به صورت رایگان یا با اقساط بلند مدت باشند.

کبیری تصریح کرد: زمین در اختیار تعاونی مسکن کارگری قرار داده می‌شود به ویژه در نزدیکی نواحی صنعتی که با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی، زمین‌هایی که امکان ساخت و زندگی در آن‌ها وجود دارد در اختیار کارگران قرار می‌گیرد و در حال حاضر هم چهار نقطه شروع کرده‌اند که بیش از ۸۶۰۰ نفر از کارگران در این تعاونی مسکن عضو شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز