صدیقی در نشست مجازی مشترک با معاونین آموزشی دانشگاه ها و مسئولان سازمان بازرسی مطرح کرد:

کاهش قابل توجه مراجعان حضوری با بهره مندی از سامانه سجاد

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۰:۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۳۳۵۶
کاهش قابل توجه مراجعان حضوری با بهره مندی از سامانه سجاد
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: الکترونیکی شدن مراحل ارزشیابی مدارک تحصیلی و صدور مدرک دانش آموختگان از طریق سامانه سجاد، سهولت استعلام را افزایش و تعداد مراجعان حضوری را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

به گزارش برنا؛ مجتبی صدیقی در نشست مشترک با بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور و ارتباط مجازی با  معاونین آموزشی دانشگاه‌ها با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و قدردانی از همکاری های سازمان بازرسی کل کشور با نظام آموزش عالی گفت: برای تحقق دولت الکترونیک در کشور وظایفی بر عهده نظام آموزش عالی گذاشته است؛که بخشی از این وظایف در حوزه سازمان امور دانشجویان و مربوط به مدارک تحصیلی دانش آموختگان است.

او افزود: از بدو آغاز مسئولیت در سازمان امور دانشجویان تلاش کردیم که برای کاهش مراجعات حضوری برنامه ریزی کنیم و امور را از طریق سامانه های اینترنتی انجام دهیم. 

 صدیقی گفت: با شناسایی علت های مراجعه حضوری دانشجویان و دانش آموختگان موفق شدیم مراجعات حضوری به سازمان امور دانشجویان را از 15000 نفر در هرماه در سال 92 به حدود 1000 نفر در ماه در سال 99 کاهش دهیم و متقاضیان با سرعت و سهولت خدمات را از سامانه سجاد دریافت کنند.

او تاکید کرد: با هماهنگی که با سازمان‌های اجرایی در حال انجام است امیدواریم تعداد مراجعات حضوری به سازمان امور دانشجویان از میزان کنونی نیز کمتر شود.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون امور ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور و تائید مدارک فارغ التحصیلان برخی دانشگاه‌ها و موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی در سازمان امور دانشجویان انجام می شود گفت: در روش سنتی سالانه بیش از 20 هزار مدرک تحصیلی در سازمان امور دانشجویان ارزشیابی و مراحل مختلف آن به شیوه دستی انجام می‌شد.

او با اعلام اینکه از حدود دو سال گذشته استفاده از سامانه الکترونیکی در صدور مدارک دانش آموختگان این دانشگاه‌ها و موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی آغاز شده است گفت: در این روش به فاصله کمی از ارسال مدارک توسط دانشگاه‌ها، مدارک ارزیابی شده و پس از تایید، گواهی تایید با درج QR Code به مدرک صادر می شود که به راحتی از طرف دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها قابل استعلام است و کار استعلام صحت مدرک بسیار آسان شده است.

دکتر صدیقی با تاکید بر اینکه توسعه این سامانه به نفع ارتقای اعتبار و جایگاه تمام دانشگاه‌های کشور است گفت: تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ به این سامانه پیوسته اند و مقرر شد همه دانشگاه‌ها وارد این سامانه شوند.

او گفت:  ّبرای دانشگاه‌های علمی کاربردی، فنی حرفه ای و فرهنگیان که به صورت ستادی اقدام می کنند برنامه ریزی جداگانه ای انجام دادیم تا از این سامانه استفاده کنند.

نظر شما