رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

برگزاری جشنواره‌های ورزشی محلی و استانی با همکاری وزارت ورزش و جوانان/۱۵۰ هزار فرد دارای معلولیت در رشته‌های ورزشی حضور فعال دارند/ معلولین۷ هزار مدال در پارآسیا کسب کردند

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۱:۳۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۳۴۲۳
برگزاری جشنواره‌های ورزشی محلی و استانی با همکاری وزارت ورزش و جوانان/۱۵۰ هزار فرد دارای معلولیت در رشته‌های ورزشی حضور فعال دارند/ معلولین۷ هزار مدال در پارآسیا کسب کردند
وحید قبادی دانا گفت: با امضای تفاهم نامه بین بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان، جشنواره‌های ورزشی در سطح محلی و استانی را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش برنا؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان که با هدف تسهیل ورزش معلولین برگزار شد، گفت: پرداختن به ورزش به عنوان یک عامل برای بهبود کیفیت زندگی افراد و ایجاد نشاط بسیار اهمیت دارد و در ابعاد مختلف زندگی تاثیرگذار خواهد بود.

او افزود: افراد دارای معلولیت باید در ارتباط با افراد دیگر خانواده و همچنین جامعه نقش‌های اجتماعی ایفا کنند درواقع آنها باید از درون خانه‌ها بیرون بیایند که در این مسیر، ورزش عاملی مهم برای اجتماعی شدن افراد است.

قبادی دانا تصریح کرد: فرزندان دارای معلولیت در برنامه‌های مختلف که بهزیستی برگزار می‌کند حضور فعال دارند به گونه‌ای که در 14 سال اخیر 10 هزار نفر در رقابت های ورزشی شرکت کردند اکنون هم به دلیل شیوع ویروس کرونا درکشور،  مسابقات ورزشی را به صورت مجازی برگزاری می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته طرح ورزش افراد دارای معلولیت را در روستاها اجرا کردیم تا کسانی که در خانه هستند و به دلیل عدم تحرک مشکل بسیاری برای آنها به وجود می‌آید،  به عرصه ورزش راه پیدا کرده و با یکدیگر رقابت کنند.

او افزود: همکاری خوبی با فدراسیون‌ها ورزشی، معلولین، جانبازان، ناشنوایان و نابینایان داشتیم و این همکاری همیشه مداوم بوده است و آنها اماکن ورزشی خود را در اختیار ما قرار دادند که انشالله به انعقاد این تفاهم نامه، همکاری ما و وزارت ورزش و جوانان بیشتر از همیشه شود و آن را تقویت کنیم.

قبادی دانا بیان کرد: 150 هزار نفر افراد دارای معلولیت در  عرصه‌های ورزشی به صورت فعال مشارکت دارند و در سطح ملی و بین المللی شرکت می‌کنند در بیش از 50 رشته مختلف ورزشی فعال هستند.

او افزود: در ورزش قهرمانی هم زمینه خوبی در پارالمپیک و پارآسیایی فراهم بوده است به گونه‌ای که افراد دارای معلولیت در سطح جهانی هزار مدال کسب کردند و در مسابقات پارآسیایی 7 هزار مدال کسب کردند که یک افتخار برای جامعه معلولیت است.

رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد: ورزش در سالمندان امید به زندگی را افزایش داده و سلامت آنها را ارتقا می‌دهد بنابراین در اهداف ماست تا ورزش سالمندی را در کشور نهادینه کنیم البته اگر کودکان و جوانان ورزش را برای خود لازم و ضروری  بدانند امید به زندگی در آنها بالا می رود و شرایط بهتری را در سالمندی تجربه می‌کنند.

قبادی دانا گفت: با امضای این تفاهم نامه جشنواره‌های ورزشی در سطح محلی و استانی را با وزارت ورزش و جوانان تجربه خواهیم کرد و در برنامه خود داریم باشگاه‌هایی که برای افراد دارای معلولیت مناسب‌تر هستند را شناسایی کنیم و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهیم.

او افزود: هرچند هدف جهانی بر تلفیق افراد دارای معلولیت با افراد عادی است اما ضروری‌ست اماکن ورزشی مناسب سازی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه بیان کرد: توسعه ورزش همگانی برای معلولین و سالمندان شهری و روستایی از اهداف مشترک ما و وزارت ورزش و جوانان  است که انشالله بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

قبادی دانا گفت: در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت صریحا ذکر شده که اماکن ورزشی باید رایگان در اختیار معلولین قرار گیرد امیدواریم وزارت ورزش و جوانان پرچم دار این مسئله باشد.

او افزود: باوجود اینکه بسیاری از اماکن ورزشی به دستگاه‌های غیردولتی واگذار شده است اما باید بتوانیم آنها را به نفع معلولین و جوانان آزاد کنیم و همینطور بنده تاکید دارم اماکن ورزشی جدیدی که تاسیس می‌شود حتما مناسب سازی شده باشد و امکان قدیمی هم مناسب سازی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: از مدیران کل بهزیستی استانها می‌خواهم که حتما تمام اماکن ورزشی که متعلق به بهزیستی است را برای استفاده جامعه هدف سازمان مناسب سازی کنند و در زمان مناسب در اختیار افراد دارای معلولیت قرار دهند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز