معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان :

فدراسیون‌های ورزشی باید تمام معلولین را تحت پوشش قرار دهند/تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ورزش را همگانی کنند

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۲:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۳۴۶۵
فدراسیون‌های ورزشی باید تمام معلولین را تحت پوشش قرار دهند/تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ورزش را همگانی کنند
مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با هدف تسهیل ورزش معلولین برگزار شد.

به گزارش برنا؛ عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان که با هدف تسهیل ورزش معلولین برگزار شد، گفت: امروز دیگر نیازی برای پرداختن به اهمیت ورزش نیست چرا که اهمیت آن برای همگان آشکار و روشن است.

او افزود: هرچقدر در حوزه ورزش سرمایه گذاری کنیم، آینده بهتری را در ابعاد فردی و اجتماعی برای جامعه و مردم تضمین کرده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: ورزش برای افرادی که مشکل و معلولیتی ندارند امری لازم است به گونه‌ای که کسی نمی‌تواند بدون ورزش زندگی سالمی داشته باشد. اما اهمیت و ضرورت ورزش برای افراد معلول مضاعف است یعنی اگر ورزش برای سایر افراد ضروری است برای معلولین واجب است چون می‌تواند به آنها در برابر مشکلات یاری برساند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در حوزه ورزش معلولین، نابینایان، کم بینایان و ناشنوایان از بقیه حوزه‌ها جلوتر هستیم و چند فدراسیون تخصصی در این حوزه تشکیل شده است اما هنوز میزان کاری که انجام شده به حد کفایت نرسیده و ضروری ست ظرفیت‎‌های خود را توسعه دهیم تا ورزش همگان را به طور کامل پوشش دهیم.

او افزود: طبیعی‌ست که ورزش به تنهایی نمی‌تواند این امر را محقق کند به همین دلیل نیازمند هم افزایی هستیم و باتوجه به اشرافی که سازمان بهزیستی بر امور دارد، می‌تواند نقش راه گشا داشته باشد تا ورزش همگانی در اختیار جامعه هدف سازمان بهزیستی قرار گیرد و استعدادهای آنها کشف شود.

احمدی در ادامه عنوان کرد: هدف ما این است که با انعقاد این تفاهم نامه شرایط بهتری را برای فعالیت افراد دارای معلولیت فراهم کنیم و اقدامات کارگروه‌های تخصصی را شفاف‌تر  ارائه دهیم و درنهایت پیگیری‌های خود را دقیق تر انجام دهیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها باید در راستای این تفاهم نامه همکاری نزدیک‌تری را با بهزیستی داشته باشند تا این همکاری و فعالیت مشترک تقویت شود همچنین سایر فدراسیون‌های ورزشی موظف هستند تا همه‌ی جمعیت معلولین کشور را تحت پوشش خود قرار دهند.

او افزود: اعتقاد ما در وزارت ورزش و جوانان این است که توسعه پایدار ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی بدون هم افزایی و تعامل نزدیک با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور امکان پذیر نیست به همین دلیل اخیرا تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری ها، شورای عالی استان ها و ... منعقد کرده و در قالب شورای ورزش کشور این هماهنگی‌ها را دنبال می‌کنیم.

احمدی تصریح کرد: برای اینکه جمعیت 82 میلیونی کشور تحت پوشش ورزش قرار گیرند، باید دستگاه‌های دیگر درگیر این مسئله شوند.

او افزود: برای سالمندان یک شورای ملی تشکیل شده است که نهادهای مختلفی از جمله وزارت ورزش و جوانان عضو آن هستند، در حوزه ورزش هم اینگونه است یعنی باید بتوانیم از ظرفیت مدیریتی و کارشناسی و اجرایی همه دستگاه‌ها در حوزه ورزش بهره مند شویم و این ظرفیت‌ها را هم افزا کنیم تا تمام جمعیت کشور تحت پوشش قرار گیرند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان  اظهار کرد: انشاالله این تفاهم نامه کمک کند تمام جمعیت معلولین کشور تحت پوشش ورزش قرار گیرند.

احمدی گفت: آمار مدال آوری جانبازان و معلولین در رویدادهای مهم جهانی بسیار قابل توجه بوده و این نشان دهنده سرمایه گذاری صحیح در این حوزه است و جمهوری اسلامی در این راستا سرمایه گذاری خوب و کارنامه پُر باری داشته است لذا باید این مسیر روبه رشد را دنبال کرده و ادامه دهیم.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز